25 Mart 2013 Pazartesi

KAZANDİBİ


  Bugün ne yapayım diye düşünürken,  kapıya sütçüm geldiğinde bugünün sütlü tatlı günü olduğunu hatırladım. Sütümü bir güzel kaynattım. Geçen haftaki süt taşma vakasından sonra fırının saatini kurmayı unutmadım tabiki:) Kaynayan sütün iki litresini yoğurt yaptım. Bir litresini çocuklar için ayırdım. Bir litresini de tatlım için ayırdım.

  Siz siz olun bu bloglarda yazan her tarife ve sözüm ona tecrübelere inanmayın. Sanırım iki sene kadar önce kazandibi tarifi bakarken, borcamda yaptığını anlatmış bir arkadaş, ben de ona dayanarak borcamı ocağa oturttum ve akabinde bir çatırdama sesi... Ocağın halini varın siz hayal edin. Giden malzemelerime mi üzüleyim, borcamıma mı yoksa emeğime mi... neyse ki pes etmedim hala denemelerim devam ediyor. Daha sonraki araştırmalarımda borcamın alev dağıtıcı diye bir aparatı varmış onunla kullanılması gerekiyormuş diye öğrendim,ama geç oldu tabii...

Malzemeler:

1 litre süt
2 dolu yemek kaşığı un
2 dolu yemek kaşığı nişasta ( Ben buğday nişastası kullandım )
2 dolu yemek kaşığı pirinç unu
bir su bardağı şeker
vanilya ( ben kullanmadım ) 
3 yemek kaşığı kadar pudra şekeri
tepsiyi yağlamak için yeteri kadar tereyağ


  Sütten bir bardak kadar bir kenara ayırıyoruz. Sütümüzü ocağa alıp içine şekerimizi ekliyoruz. Süt ocakta kaynarken ayırdığımız sütün içine un, nişasta ve pirinç ununu ekleyip karıştırıyoruz. Kaynayan sütün içine sürekli karıştırmak suretiyle katıyoruz.

  
  Muhallebiyi ocaktan almadan hemen önce vanilyayı koyabilirsiniz. Muhallebi gözünüze biraz sulu gelebilir merak etmeyin altını yakarken biraz daha pişeceği için yoğunlaşma olacak.

 Muhallebiyi ister mikser ister blenderda havalandırarak çırpıyoruz. Benimkinde biraz topaklar olduğu için blenderla yaptım. Elimdeki tepsinin çapı biraz genişti ama sizin 30-40 cm ebatlarında dikdörtgen veya kare tepsiniz varsa daha uygun olur. Alüminyumu doktorlar ne kadar önermese de yeni bir tepsi alana kadar bunu kullanmak zorundayım. Gerçi yakın zamanda fırında denemelerim olacak, belki o zaman ihtiyaç ortadan kalkacak.


  Tepsimizin her yerini tereyağ ile yağlıyoruz, üzerine şekerimizi tüm tepsiyi kaplayacak şekilde ( bu sefer benim pudra şekerim olmadığı için toz şeker kullandım ama siz de varsa pudra şekerini tercih edin ) elek yardımıyla eliyoruz. Bu arada mutfağı toparlarken muhallebi biraz soğusun. Çünkü altını yakma işleminde muhallebimiz tekrar kaynayacak. Ayrıca tepsinizden biraz daha büyük bir kap ayarlayın içini su doldurun. Bu işlem muhallebinin tepsiden ayrılma aşamasında yardımcı olacak.


  Bu aşamada yüksek ısıda her tarafına eşit ısı tutarak bütün yüzeyi yakmamız gerekiyor.Bu işlem ben de tepsimden dolayı biraz uzun sürdü. Arada spatulayla kenarlarından kaldırıp kontrol edin çünkü ortaları daha çok ısı aldığı için daha çabuk pişiyor. Her yerinin piştiğinden emin olunca tepsiyi su dolu tepsinin içinde soğuyuncaya kadar bekletin.  ( Ben ısınan suyu bir kere daha değiştirdim.)


Dolapta iyice soğuyunca ister kare dilimler halinde, ister benim gibi ince olduysa rulo yaparak tarçınla servis yapın.




1 yorum: