23 Şubat 2014 Pazar

KARAKÖY POĞAÇA

Daha önce de bahsettiğim link vermeyle ilgili sorunlarımı çözümledim diye sevinirken, nasıl olduğunu anlayamadığım bir nedenden ötürü çilekli mus tarifim "puf" diye yok oldu. Nasıl olduğunu anlatamıyorum çünkü ben de sebebini anlayamadım. Linklerimi tekrar düzenlerken bastığım bir geri alma tuşuyla yayın yok oldu. Yani anlayacağınız bu yazıyı aslında biraz isteksiz yazıyorum. Daha önce de başıma gelen yaptığım bir şeker hamurlu pastanın fotoğraflarını yanlışlıkla silmem, eşiminde bunların işi bitmiştir diye geri dönüşüm kutusunu silmesi moralimi alt üst etmişti. Bu ikincisi yani, Allah üçüncüden korusun ne diyelim...

Bugün bir pastane poğaçası olan Karaköy Poğaçası var sırada. Kursta öğrendiğimiz, orjinalinde Alba Yağı kullanılan bir poğaça. Alba yağı pastanelerde kullanılan su ihtiva etmeyen margarinden bile zararlı olan bir yağ türü imiş. Evde henüz denemedim ama sınıfımızda margarinle deneyenler sonuçtan memnun kalmış. Ben tereyağ ile yaparım ve yaptığımda da buraya yazarım. Siz de dilediğinizi kullanabilirsiniz.


Malzemeler:

2 su bardağı yoğurt ( oda sıcaklığında )
1 paket yaş maya
2 yumurta ( sarıları üzerine )
1 .5 su bardağı alba yada tereyağ (eritilmiş )
1.5 su bardağı sıvıyağ
2 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar un

İçi İçin:

400 gr beyaz peynir


Mayayı yoğurdun içinde ezerek eritin. Kalan malzemeleri de ekleyip ele yapışmayan ama yumuşak bir hamur elde edene kadar un ekleyin. Ilık bir yerde mayalanmaya bırakın.


Mayalanan hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar kopartın. Bastırarak içine 1 tatlı kaşığı kadar beyaz peynirden koyup tekrar yuvarlayın. Yumurta sarılarını birkaç damla suyla açı. Yuvarlanan hamurların üzerine yumurta sarılarına sürdüğünüz çatalla artı şeklinde şekiller yapın. 200 derecede üzeri kızarana kadar pişirin.


9 yorum:

  1. Çok farklı bir tarif yoğurt içinde maya eritme...karakoyü çok severim, denerim.

    YanıtlaSil
  2. acaba alba yağını katı haliylemi yoksa ısıtıp sıvı halıylemi koyuyoruz

    YanıtlaSil
  3. Eritip ılık haldeyken kullanıyoruz...

    YanıtlaSil
  4. Aciklamanizda margarinden bile zararlı olan diye cumle kullanmissiniz. Bu cumleniz bir dol surcmesimi yoksa cidden öylemi? Ben alba yağı margarinden daha az zararlı diye duymuştum çünkü. Tam alba yağ ile bu tarifinizi uygulayacakken bu cumlenizi gormek kafamikarıştırdı acikcasi.

    YanıtlaSil
  5. Evet maalesef kurstaki öğretmenimiz bize bu şekilde söylemişti:( Biraz araştırma yaptım ama pek fazla bilgi bulamadım fakat sentetik olarak üretilmiş yağlar olduğunu biliyorum. Margarinin plastikten bir molekül farklı olduğunu düşünürseniz zararını tekrar düşünün derim. Bu tarifi tereyağla denemenizi tavsiye ederim bence çok daha lezzetli oluyor...

    YanıtlaSil
  6. Merhaba ellerinize sağlık maya ılık ortam ister, yoğurt soğuk olduğu için içinde kabaraniliyormu

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Dilek Hanım, yoğurdumuz soğuk olmayacak oda sıcaklığında yani buzdolabından çıkınca bir süre bekledikten sonra kullanıp ılık bir yerde mayalandırınca gayet güzel kabarıyor:)

    YanıtlaSil
  8. 1 paket yas maya kac gr oluyor yasmayalar 1 paketin icinde 4 e bolunmus paketcikler seklinde satiliyor da o sebeple sordum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 paket dörtlüden 1 adet oluyor. 40gr civarında oluyorlar

      Sil