20 Ocak 2014 Pazartesi

YAPRAK GALETA


Hiç tuzlu tarifi yok diyenler için bu tarifimi bekletmeden yayınlamak istedim. Aslında sırada bekleyen başka tarifler var ama üst üste gelen tatlı tariflerinden sonra araya bunu sıkıştırmak iyi olacak diye düşündüm. 

Büyük boy tepsi kullanmama ve mandalina büyüklüğünde bir parça arttırmama rağmen piştiğinde biraz da olsa kabardığı için bana biraz kalın geldi. Denemek isteyenler -ki ben bir dahaki sefere öyle yapmayı planlıyorum, hamuru ikiye bölerek denesinler. Böylece daha ince ve pastanelerden alınanlara daha yakın bir tarif ortaya çıkar gibime geliyor. Böyle de lezzetli bir tuzlu çeşidi olmuştu ama orjinali ile kıyaslayınca başka bir şey olmuştu bence. Bir de sıvıyağdan ötürü sanki çok yağlıymış gibi insanın elinde yağ bıraktığı için yarı yarıya tereyağ kullanma planım var.Hem sanki o daha bir lezzet katacak. Benden önce deneyen olursa yorumlarda belirtsin lütfen...

Malzemeler:

2 su bardağı un
1 çay bardağı zeytinyağı
1 çay bardağı su
1 tatlı kaşığı tuz

Üzeri İçin:

1 yumurta sarısı
susam, çörek otu, keten tohumu, ayçekirdeği, kabak çekirdeği, haşhaş vb.


Bütün malzemeleri karıştırın, ele yapışmayan yumuşak bir hamur olmalı. Fırını 180 derecede ısıtın.


Fırın tepsi boyutunda iki tane yağlı kağıt kesin. İyice yoğurduğunuz hamuru iki yağlı kağıt arasına koyun ve üstünden merdane yardımıyla mümkün olduğunca ince açın. Dikkatli bir şekilde fırın tepsisine alıp üstteki yağlı kağıdı çıkartın. Hamurun kenarlarını eliniz yardımıyla düzeltip tam bir dikdörtgen şekli verin.


Yumurta sarısını sürdükten sonra istediğiniz malzemeleri serpin. Varsa pizza bıçağıyla yoksa herhangi bir bıçakla karelere bölün. İyice kızarana kadar yaklaşık 30-35 dakika pişirin.



1 yorum:

  1. Yasemin Hanım, ellerinize sağlık.
    Ben de beklerim sizi sayfama, büyük keyifle:)))
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil