18 Ağustos 2013 Pazar

ŞEKER HAMURU NEDEN ERİR??

 
Şeker hamuru erir mi? Evet erir. Tecrübeyle sabittir. Defalarca şeker hamuruyla pasta yapmama rağmen ilk defa başıma böyle bir şey geldi. Buzdolabına kaldırdığım şeker hamuru kaplı pasta erimeye başladı. Bilinenin aksine ben her zaman hazırladığım pastaları buzdolabında bekletirim ve hiç bir sorun yaşamam.

Bu yazıyı yazmadan çok düşündüm, araştırdım ama kesin bir sonuca varamadım. O yüzden kendimce bunları paylaşmayı uygun buldum. Benim gibi başına bu tarz bir şey gelmiş birine yardımcı olurum umarım. Tekrar söylüyorum bu benim kendi tecrübem yanılma payım olabilir.

Önce bu defa kullandığım arkadaşımın benim için aldığı şeker hamurundan şüphelendim. Sonra kendi markamı ( şeker & sugar ) aynı şekilde denedim sonuç gene aynıydı. -Her zaman yaptığımdan farklı bir şey yaptığımı bir süre sonra farkettim-

En son yaptığım pasta da her zaman yaptığım yöntemi denedim ve olayı anladım diye düşünüyorum. Elim döndüğünce sizlere anlatmayı deneyeceğim
   
Hata 1: Eriyen şeker hamurlu pastayı kaplamadan önce kremasını sürdüm, sonra yaz mevsimi olduğu için kremanın donup biraz sertleşmesi için buzdolabına kaldırdım.

Hata 2: Kaplamadan hemen önce buzdolabından çıkartıp şeker hamuru kapladım.

Hata 3: Kaplama bittikten sonra tekrar buzdolabına kaldırdım ( aslında bu maddenin erimeye direkt etkisinden çok emin değilim )

Peki doğrusu ne???

Pastayı kremayla kapladıktan sonra buzdolabına kaldırmak kremanın soğumasına neden oluyor ve dışarı çıkan pasta sıcak havayla temas edince üzerinde bir nem tabakası oluşuyor. Bu nem tabakasının üzerine şekerden oluşan bir hamur kaplanınca doğal olarak şeker erimeye başlıyor.

Bunun için kremayı sürdükten sonra buzdolabına sokmadan kaplamayı yapmak gerek. Eğer buzdolabına kaldırdıysanız önce kremanın oda sıcaklığına gelmesini beklemelisiniz. Gerekirse bir peçeteyle üzerinde oluşan nemi alabilirsiniz. Umarım tecrübelerimin size de faydası olur. Eğer sizin de başınıza geldiyse siz de bir gözden geçirip yaptığınız hatayı bulabilirsiniz.

42 yorum:

  1. aynı durumla karşılaştım ve düşüncenizin doğru olduğu kanısındayımm

    YanıtlaSil
  2. ben buzdolabına koymadım mutfak balkonu serın oldugu ıcın orada beklettım ama kalktıfımda pastanın uzerınde yalnızca pasta kreması kalmıstı yanlarda erımıs sekılde bırıkmıstı seker hamuru nedenı sızce ne olabılır? Kremayı surdukten snra hemen kapladım ve balkona kaldırdım

    YanıtlaSil
  3. Tecrübelerime göre krema ve şeker hamuru ısısı farklı olduğu zaman arada oluşan nem şekerin dolayısıyla şeker hamurunun erimesine neden oluyor...Sizin durumda belki kremayla ilgili bir bir durum ( Balkon sıcaklığının yüksek gelip kremanın sıvılaşması gibi ) olabilir. Vermiş olduğunuz bilgilerle görmeden çok net bir şey söyleyemiyorum maalesef. Ben pastayı kapladıktan sonra muhakkak buzdolabında muhafaza ediyorum. Bir dahaki sefere siz de öyle denerseniz sorunun nerede olduğunu daha net anlayabilirsiniz.
    .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mrh bu benimde başıma gelmişti acil yapmam gereken pasta vardı elimde o an malzemem bitmişti krema ile denemeye karar verdim denedim ve seker hamuru erimeye başlamıştı bunun nedeni krema ve kremşantiyle kaplanan yüzey bu ikiside belirli bir miktar sıvı muhafaza ettikleri için seker hamuruda sıvıya ve neme çok dayanıklı degil şeker hamuruda bunların aynı yapısında oldugundan sonuç hüsran oluyor benim tavsiyem pastaların dış yuzeyi ganajla kaplanması sonuç harika

      Sil
    2. ganajla kapladıktan sonra buz dolabına koydunuz mu şenay hanım

      Sil
  4. bendende ufak bir tavsiye. Pastanın dış yüzeyini kremayla kaplamaktansa ince bir kat ganajla kaplayın. Benim sıkıntım da cupcake üzerinde kremaya koyduğum süsleme şeker hamurlarının erimesi. Onların sağlam tutacak yöntemler arıyorum

    YanıtlaSil
  5. Emine Hanım size kesinlikle katılıyorum. Sütle yaptığınız bir kremalarda, beklerken hafifte olsa bir sulanma olabiliyor ve bu da şeker hamurunun erimisi için yeterli olabiliyor. Sanırım yukarıda maddeleri sayarken bunu eklemeyi unutmuşum. Yeni bir düzenlemeyle bunu da eklememe vesile olduğunuz için teşekkür ederim.
    Cupcakelerle aklıma gelen ilk neden ise cupcakeleriniz soğumadan üzerine kaplama yapmanız olabilir. Cupcake ve kurabiyeleri kaplarken ortam ısısına göre iki üç saat mümkünse, bir gün soğutmak gerekiyor. Kurabiyelerde yapışması için bal, cupcakelerde ise genelde hiç bir madde kullanmıyorum. Krema olarak buttercream kullanırsanız belki bu ihtimal de ortadan kalkabilir.

    YanıtlaSil
  6. Ganaj krema kullanmama rağmen erime benim de basıma geldi...beyaz cikoatadan yaptığım ganaj kremayla kapladıktan sonra buzdolabına kaldırdım kaplamadan hemen önce çıkartıp şeker hamuru kapladım...buzdolabına kaldırdım ve altlardan sızıntı yaparak akmaya başladı hemen tukettiğimiz için tamamen erimeden durumu kurtardık... yorumlarınıza katılıyorum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şenay Hanım beyaz çikolatayla ganaj yaparken ölçüyü bire üç kullanmak gerekiyor yani bir ölçü krema üç ölçü beyaz çikolata... Hatta yağ oranı ve markasına göre bu bire dört bile olabiliyor. Emin değilsem de kremanız cıvık olduğu için erimiş olabilirim derim...

      Sil
  7. Merhaba. Aynı sorunu ben de yaşıyorum. Sebebini araştırırken blogunuzu buldum. Öncelikle paylaşımınız için teşekkür ederim.
    Keki ıslatmak için kullandığımız şerbetin de dozunu kaçırınca, pastanın altından akma oluyor. Bu sulanma da şeker hamurunu eritiyor. Dış yüzeyini ganajla kaplamayı deneyip sonucunu sizlerle de paylaşmak isterim. Herkese kolaylıklar dilerim.

    YanıtlaSil
  8. dışında pastacı kreması kesinlikle erime nedeni olabiliyor. Ganajla kaplama bu sorunu giderebiliyor fakat anlayabildiğim kadarıyla havanın sıcaklığı ve nem erimenin en büyük nedeni kışın şartlar yerine gelince erime ihtimali çok daha az..Kekin şerbetinin fazla kaçması da iyi bir saptama...sonucu bekliyoruz:)

    YanıtlaSil
  9. bu yöntemi denedim ama işe yaramadı teori yanlış :\

    YanıtlaSil
  10. merhaba bende şeker hamuru ile pasta yapmak istiyorum kızımın doğum günü için acaba marketten aldığım pasta kreması ie kaplayıp üzerine şeker hamuru kaplasam bir sorun olurmu birde pastanın çökmemesi için ne yapabilirim ve pastayı kapladıktan sonra buzdolabına koymayın erir diyorlar çıkınca sulanıp eriyormuş doğrumu

    YanıtlaSil
  11. merhaba ben de kızımın doğum günü için şeker hamurlu yapcam ama ben ganajla yapcam. ganajı sürdükten sonra dolapta soğutup mu kaplamalı yoksa oda ısısındayken mi. bir de keki ıslatmam gerekir mi ganajla kaplamak yeterli midir? elimde 700 gram kuvertür beyaz çikolata var kaç ml süt kremasıyla karıştırmalıyım yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  12. Ganajla yapmanızı öneririm. Kekinizi ıslatmak daha iyi sonuç verir. Beyaz çikolata kullanacaksanız 1 e 3 kulanmanız gerekecektir. Yani 700 gr için 150 - 200 ml yeterli olacaktır.Kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
  13. teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  14. Ganajın içinde de krema yani dolayısıyla bir miktar sıvı var bu da şeker hamurunu eritmez mi ve bunun yerine eritilmiş çikolata kullansak dış yüzeyde daha iyi sonuç vermez mi

    YanıtlaSil
  15. Eritilmiş çikolatada sıvama problemi yaşarsınız. Aynı zamanda donduğunda sertleşeceği için kesim ve servis esnadında size zorluk çıkartır. Kışın ganajlanan pastada erime problemi yaşanmıyor. Yazın ise çikolata oranını biraz daha artırıp riski azaltabilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda deneyeceğim çok teşekkür ederim

      Sil
  16. Ne güzel bir konuya değinmişsiniz, sorum şu, pastanın en üstüne krema sürmeden şeker hamurunu kaplamak, erime, sulanma riskini ortadan kaldırı mı, o zaman dilimlendiğinde pastanın görselliği mi eksilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kremasız kaplamak pastanızın bütün kusurlarını ortaya çıkaracaktır. Alttaki ganaj krema yüzeyi düzeltmeye olanak verdiği için daha muntazam bir pastanız olur.

      Sil
  17. ganaj için 200 ml krema 300 gr çikolata yeterlidir normal marketlerde satilan eti karam marka yüzde 80 bitter veya yağı azaltılmış çikolataylada olur.bu tarif 30 kişilik pastayı rahat kaplar daha azı için 100 ml krema 150 gr çikolata yumuşak kıvamlı oluyor daha sert çıtır istiyorsanız 100 ml 200 ml çikolata kullanın ayrıca pasta kreması ile kaplanan şeker hamuru nihayetinde erir.4- 5 saat veya hamurunuz iyise bile ertesi gün mutlaka ısı kaybı ve nemden eriyecektir.

    YanıtlaSil
  18. Merhaba bnde ogluma seker hamuruyla.pasta yapmak.istyrm ama bu durumu yasayacagim icin cesaret edemiyorum bn bir gun onceden hazrlayip dolaba koysam ve pasta kesiminden 5dk once cikarsamda ayni sorunu yasarmiyim.ya bunun baska bir yolu yokmu cok.istyrm seker hamuruyla pasta yapmayi

    YanıtlaSil
  19. Ganajla sıvadıktan sonra bu mevsimde hiç bir sorun yaşayacağınızı sanmıyorum. Çekinmeden deneyin..

    YanıtlaSil
  20. mwrhaba,
    meyveli pasta yapmak seker hamurunu eritir mi acaba?hangi meyveleri kullanabilirim sizce?

    YanıtlaSil
  21. mwrhaba,
    meyveli pasta yapmak seker hamurunu eritir mi acaba?hangi meyveleri kullanabilirim sizce?

    YanıtlaSil
  22. Meyveli pasta yaparken kremanızı ( ganaj ) sıkma torbasına doldurun ve her katın kenarlarına bariyer oluşturacak şekilde çember şeklinde ( yuvarlak pastalarda tabii ki) sıkın kremanızı sürün ve meyvelerinizi de küp şeklinde doğrayıp dizin. Üst katını koymadan katların kaymaması için meyvelerin üzerine de kremadan sürün ve üst katı ondan sonra kapatın ( bu işlem katların kaymasını engelleyecektir.) Her kata bu işlemi uygulayın. Bu şekilde meyvelerin şeker hamuruyla temasını engellemiş olduğunuz için erime riskini de ortadan kaldırırsınız.Kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  23. merhabalar, ben de pastamı yaptım, ganajımı hazırladım. Fakat, ganajımı malesef çok kremalı hazırladığı için çok sulu oldu. dün akşamdan beri dolapta beklettim ganajı, pastaya kapladım. ama bu yorumlardan sonra, şeker hamuru ile kaplamaya korkuyorum :))) erir mi sizce pastam??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilerseniz koyu kıvamlı bir ölçü ganaj daha hazırlayıp tekrar kaplayın. Havalar sıcak, ganajınız yumuşak, biraz riskli bir durum...

      Sil
  24. Merhaba, yorumlari okuyunca acikcasi benimde kafam karisti. Ben nisan pastami kendimi yapmak istiyorum ama bir gün önceden yapmam gerekiyor. pastayi Seker hamuruyla kaplayaip nasil saklayabilirim. Ve cikolatali ganaj kullanmam dahami Dogru olur? Bu arada nisanim agustosta yani hava sicak olur. Lütfen yardim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Seval Hanım, Ağustos riskli bir ay:( Pastayı kapladıktan sonra üzeri açık bir şekilde buzdolabında muhafaza edin ve pastanın üstünü ganajla kaplayın. Bitter ganajı bire 2 sütlü yaparsanız bire 3 kullanın. Bir de buzdolabında beklerken pastanızın yanına bir kase tuz koyun...

      Sil
    2. Eğer nişanı evde yapacaksanız son ana kadar buzdolabında tutmaya çalışın...

      Sil
  25. merhaba. ganaj yaparken ben genelde hem üst hemde tüm pastanın etrafını kaplıyorum. kimiside sadece en üst kata sürüyor. siz nasıl yapıyorsunuz acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha düzgün bir zemin yapabilmek için pastanın her tarafını ganajla kaplamak daha iyi sonuç veriyor ben de her zaman pastanın her tarafına spatulayla iyice sıvadıktan sonra pastayı buzdolabına koyuyorum ve bir kaç saat sonra tekrar çıkarıp her tarafını bir kat daha ganajla kaplıyorum. Böylece çukur ya da tümsek yerlerin tekrar üzerinden geçerek daha düzgün bir zemin oluşturabiliyorsunuz.

      Sil
  26. Hazır hamurda hangi markayı tavsiye edersiniz

    YanıtlaSil
  27. Birde şunu sormak istiyorum size pastanın ganajla kapladıktan sonra hemenmi şeker hamuruyla kaplayalım yoksa donmasımı gerekir

    YanıtlaSil
  28. Mrb sizinle iletisime geçebilir miyim acemi bir pastaci olarak tecrubelerinize ihtiyacım var çok acil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, iletişime geçmek için facebook ya da instagram sayfamdan özelden yazabilirsiniz

      Sil
  29. Pasta sabah gidecek ve orada dolap yok sizce ne yapmaliyim aksamdan yapip sabaha kadar dolapta mi kalsin yoksa sabah yapip hiç dolba koymamali miyim

    YanıtlaSil
  30. Iyi gunler biz bir dogum gunu pastasi ypmak istiyoruz ama seker hamurunu hazir satin alsak nasil olur yardimci olurmusunuz ? Yoksa kendimiz mi yapmaliyiz ?

    YanıtlaSil
  31. Yok aradaşlar püf noktası pastanın dış üzeyini tere yağı ve biraz pudra sekerinlen iyice karıştırın incecik kaplayın ozaman yerimez.

    YanıtlaSil