28 Mart 2014 Cuma

THAİ USULÜ MANTAR ÇORBASI - TOM KHA GAİ



Aslında kış bitmeden yetiştirmek istiyordum bu çorbanın tarifini, ama maalesef fotoğraflama olayı biraz aksadığı için bir türlü yayınlamak nasip olmadı. Neden kış bitmeden derseniz içinde zencefil olduğu ve orjinalinde kırmızı acı biber de kullanıldığı için insanın içini ısıtan bir çorba. Bize zencefilin acılığı kafi geldiği için ekstra bir acıya ihtiyaç duymuyoruz. Zencefil şu aralar tezgahlarda bolca varken, bence mutlaka deneyin bu çorbayı.

Ben Swiss Otel'de katıldığım bir workshop'da, ustasından öğrendim bu tarifi. Orada ölçüler otel mutfağına göreydi ama ben eve göre uyarladım ve aynı lezzeti yakaladığımı düşünüyorum.

Bizim damak tadımıza çok uzak bir tat değil ama çok farklı aroması olan bir çorba. Hindistan cevizi Tai mutfağında çok kullanılıyor. Çorbaya hazırlık olsun diye daha önce yayınladığım evde hindistan cevizi sütü tarifiyle kendinizde yapabilirsiniz ama evde yapılanın aroması daha az olduğu için kendi yaptığınız sütü kullanacaksanız hiç su eklemeden yapmalısınız.

Taze kişniş olmadığı zamanlarda ben maydanoz kullanıyorum. Siz eğer seviyorsanız dere otu da kullanabilirsiniz. Ama eğer taze olarak ulaşabilirseniz kişnişi mutlaka kullanın. Çorbanın yapımı çok kolay ve zaman olarak da klasik mantar çorbasına göre sürekli karıştırma ya da ince ince doğrama gibi el oyalıyıcı da değil. Ben öveceğim kadar övdüm arkadaş, bence kendiniz yapın da asıl kararı kendiniz verin:)) Ha bir de dilerseniz içine küp küp doğranmış haşlanmış tavuk göğsü de katılabilirmiş...


Malzemeler:

1\2 kg mantar
2 adet zencefil
hindistan cevizi sütü ( konserve 400ml )
taze kişniş


Mantarları iri iri doğrayın. ( yani önce ikiye sonra her yarımı üçe - dörde bölün.) Zencefilleri de önce soyun. (Yer elması gibi çok girift olduğu için soyması biraz zaman alıyor.) Onları da mantarlarla aynı ebatlarda ama biraz daha ince doğrayın. Kişnişleri yıkadıktan sonra yaprak yaprak kopartıp bir kaseye alın. Tencereye zeytinyağını alın ve kızınca mantarları ekleyin. Mantarlar suyunu çekince zencefilleri de atın ve beraber zencefillerin rengi dönene kadar karıştırın. Hindistan cevizi sütünü ekleyin ve eklediğiniz süt kadar sıcak su da ekleyin. İsterseniz biraz acı biber, tuz, bir tutam kişniş ekleyin. Kaynadıktan sonra tencerenin altını kapatıp 10 dakika kadar dinlendirin. Servis ederken taze kişniş yapraklarıyla süsleyerek servis edin.

5 yorum:

  1. bu çorbayı süt ve un ile deneyeceğim bakalım nasıl olacak :)

    YanıtlaSil
  2. çorbayı yaptım ve bayıldım..tabi ki gerçek lezzetinde değildi ama..hindistan cevizi sütü yerine süt kremasıda başarılı bir sonuç çıkardı. biraz un da ilave ettim. corinder yerine de maydonoz kullandım, bir avuçta kavrulmuş şehriye ilave ettim. thai çorba gitti yerine türk usulu çorba geldi :)) Ama zencefil çorbada muhteşem bir tat... Yasemin'cim bu tarif için tekrar teşekkürler. Bir daha ki sefere "sanırm kipada satılıyor" hindistan cevizi sütü kullanıcam söz, un ve maydonozuda listeden eliycem ;)

    YanıtlaSil
  3. Eminim güzel olmuştur ama hindistan cevizi sütü gerçekten yemeğin karakterini değiştiriyor bu tarifte...

    YanıtlaSil