9 Ocak 2014 Perşembe

ŞEKER HAMURU KAPLAMAYA UYGUN KURABİYE TARİFİ



Herkesin merak ettiği, şeker hamuru kaplamaya uygun kurabiye tarifini vermek için biraz beklettiğimin farkındayım. Bunun nedeni de denediğim bir kaç tarifle en memnun kaldığım reçeteyi paylaşmak istememdi. Fakat sonuç olarak anladım ki en iyi sonuç sadece hamurunun tarifi ile alınmıyor. Bunun yanında fırın sıcaklığı, pişirme süresi, kurabiyelerin fırına girmeden önceki ısısı gibi etkenler de önemli rol oynuyor diye düşünüyorum. Çünkü bir defasında yaptığım kurabiyelerin ilk tepsisi hiç şekil kaybetmemişken ikinci tepside fazla kızaran kurabiyelerin çektiğini, az pişenlerin ise yayıldığını farkettim. Aynı şekilde buzdolabında beklettiğim başka bir denememdeyse soğuk olan kurabiyeler küçülerek çektiler. Hafif yayılan kurabiyelerde şeker hamurunu çekiştirerek kurabiyeye oturtabilirken küçülen kurabiyelere maalesef bir çözüm bulmak imkansız oluyor. Ha bir de kıvama gelmiş hamuru çok yoğurmak da piştikten sonra çatlamalara neden olabiliyor.


Tarifin orjinalini içinde içinde birçok sorunuza cevap bulabileceğiniz  Cookiepoint'de bulabilirsiniz.

Dediğim gibi bunlar benim gözlemlediğim sonuçlar...Ha bir de buzdolabında dinlendirme kısmını mutlaka uygulamalısınız yoksa hamur çok yumuşak olduğu için kalıpla keserken deforme olabiliyor.

Ayrıca tereyağ kullanmak benim için bu elzem bir şey olsa da bir arkadaşımın isteği üzerine margarinle yaptığım kurabiyeler kesinlikle çok lezzetsiz ve başarısız oldular. O yüzden bence tereyağ kullanmamak da sonucu etkileyen bir faktör... Diğer dikkat edilmesi gereken noktaları tarifi yazarken anlatmak daha kolay olacağı için aşağıda belirtmeyi uygun buldum...

İçine isterseniz kakao, isterseniz tarçın, zencefil gibi baharatlar ekleyerek de lezzetlendirebilirsiniz.


Malzemeler:

200 gr tereyağ
200 gr pudra şekeri
1 yumurta
400 gr elenmiş un ( benim hamurum 350 gr aldı. )
1 paket vanilya

Tereyağ ve şekeri mikserle krema haline gelinceye kadar çırpın. Benim gibi bu krema haline getirme işleminden hiç hoşlanmayanlardansanız da sonuç farklı olduğu için artık siz de tembelliği bir kenara bırakıp mikseri elinize alın bence. Nedenini çok iyi bilemesem de,  elin ısısı yüzünden hamurun daha çok un isteyebileceği olabilir diye düşünüyorum. Çünkü gerçekten her elin ısısı farklılık gösterdiği gibi yoğurma süresi  de bunu etkileyebiliyor.


Ev mikserleriyle hamuru yoğurma işi gerçekten zor olduğu için bir miktar un kattıktan sonra ben elime alıp yoğurma işlemini tamamlamak zorunda kalıyorum. Eğer, sizde tezgah üstü mikserlerden varsa zaten  bu sorunları yaşamazsınız.

Krema haline gelen tereyağ şeker karışımına mikserin ayarını düşürerek yumurtayı parça parça ekleyin. Beraber elediğiniz vanilya vb malzemeyi de yavaş yavaş ekleyerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edene kadar çırpın.

Hamur hazır olduğunda strech filme sarıp buzdolabında 30 dakika dinlendirin . Bu süreyi çok aşmanız halinde tereyağ donacağı için açmada zorluk yaşamamak için biraz oda sıcaklığında bırakmanız gerekebilir.



Buzdolabında dinlenen hamuru ben yağlı kağıt üzerinde tezgahı unlamadan sadece merdaneyi biraz unlayarak açıyorum. Ama siz dilerseniz tezgahı ve hamuru hafif unlayarak yarım santim kalınlığında açın. Bu esnada kalıplarla keserken kullanmadığınız hamuru buzdolabında bekletin. Hamurunuz bittiğinde çıkartıp kullanın.

200 derecede benim fırınımda 18 dakikada pişti. Siz gözünüz fırında, kenarları hafif pembeleşinceye kadar pişirin. Soğuması için, ilk sıcaklığı çıktıktan sonra, dikkatli bir şekilde alıp tel ızgaranın üzerinde soğutun.


26 yorum:

  1. Arkadaşım ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar diğer tariflerin gibi ölçülerinin tam tutacağını biliyorum en kısa zamanda deniycem diğer şeker hamurlu kurabiye tariflerinde hep bi problem oldu eminimki senin tarifinle bu sefer olucak

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle Özlem'cim aynı sorunlarla ben de hep karşılaştığım için başıma gelenleri ve nedenlerini paylaşmaya çalıştım... umarım faydalı olur...

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel ipuçları verdiğiniz için teşekkür ederim...

    YanıtlaSil

  4. Merhaba . Ben de bir süredir şeker hamurlu kurabiye tarifi deneyenlerdenim . Bazı tariflerde un ile birlikte unun dörtte biri kadar nişasta var . Bazılarında ise yok . Nişasta olması ya da olmaması kurabiyede neyi değiştirir ?
    Bir de bu tarif piştiğinde gevre bir kurabiye mi olmalı yoksa hafif nemlenmiş bir bisküvi kıvamında bir yumuşaklığa mı sahip olmalı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çubuk takmayacaksanız (nişasta kurabiyeleri daha kırılgan yapabiliyor.) nişasta daha da lezzet ve kıtırlık veriyor kurabiyeye...Çıkardığınız un ölçüsünde nişasta ekleyerek yapabilir hatta tarçınlı vitray kurabiye tarifimle daha net bir sonuç elde edebilirsiniz. Bu kurabiyeler eğer pişme süresine sadık kalırsanız gevrek bir lezzette oluyorlar. Ama dediğim gibi; bence kullandığınız malzemeden, kurabiyenizin kalınlığına kadar deformasyon konusunda etkili pek çok faktör bulunuyor...Kolay gelsin...

      Sil
  5. Öncelikle çalışmalarınızdan dolayı sizi tebrik ederim harika şeyler yapıyorsunuz .
    Bu kurabiye tarifini denedim ama nemlenmiş bisküvi gibi yumuşak oldular neden acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım fırında pişme süresinden kaynaklanmış olabilir. Her fırının sıcaklığı dolayısıyla pişirme süresi farklılık gösteriyor. Ben kenarlarının hafif renginin dönmesini dikkate almanızı tavsiye ederim. Eğer poşetlemediyseniz buzdolabında saklamanız kurabiyelerinizin yumuşamasını bir nebze olsun engeller. Ayrıca güzel sözleriniz için de teşekkür ederim... umarım yardımcı olabilmişimdir...

      Sil
  6. Denedim ve süper oldu teşekkür ederim tarif için çok yardımcı oldu :*

    YanıtlaSil
  7. Merhaba ben bu tarifinizi denedim ama küçülme oluyor hatayi nerde yapmış olabilirim sizce yanları hafif pembelesince aldım hemen fırından çokta pisirmedim ama yine hüsran yani

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, kullandığınız tereyağının markası bile içeriğindeki su miktarı yüzünden fark yaratabiliyor. Yukarıdaki bütün aşamaları harfiyen yaptıysanız bir de tereyağının markasını değiştirerek deneyin.

      Sil
    2. TEŞEKKÜRLER BEN SANA KULLANMIŞTIM SİZ NE KULLANIYORSUNUZ

      Sil
    3. Ben tereyağ kullanıyorum.Ben hiç kullanmadım ama margarin kullanıyorsanız sana hamur işi kullanılabiliyormuş.

      Sil
  8. Merhabalar yağı eriterek mi kullanmaliyiz yoksa oda sıcaklığında elle yogrulur bi şekilde mi olmali

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Terayağı oda sıcaklığında olmalı eritmeyin.

      Sil
  9. Merhaba
    Ölçülerimiz aynı ama benim yaptıklarımda sekilde bir yayılma söz konusu :( mesela yuvarlak kurabiye piştikten sonra seklini kaybediyor gibi
    Hata nerededir sizce?
    Şimdiden tesekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, kullandığınız tereyağını değiştirmeyi bir deneyin ayrıca buzdolabında bekletip fırına verme kısmını es geçmeyin derim. Bir de çok yoğurup tereyağını çok ısıtmamalısınız...Kolay gelsin...

      Sil
  10. merhaba, tereyağı kokusundan rahatsız olduğum için kullanmak istemiyorum.ama tereyağlı olanda şekil bozukluğu az oluyor.illa tereyağı mu kullanılmalı bunun başka bir yolu yokmudur ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben tecrübe etmedim ama Sana Hamurişini kullanıp memnun olanlar var dilerseniz deneyebilirsiniz

      Sil
  11. Merhaba, sayenizde güzel kurabiyeler yapabildim sonunda.

    YanıtlaSil
  12. Selamlar. Öncelikle tarif için teşekkürler. Benim kurabiyeler de kalıptan çok az da olsa büyüdü. Sonradan şunu farkettim. Siz 200 derece demişsiniz ben 180 de pişirdim. Bununla ilgili olabilir mi? Tekrar elinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. Selamlar. Öncelikle tarif için teşekkürler. Benim kurabiyeler de kalıptan çok az da olsa büyüdü. Sonradan şunu farkettim. Siz 200 derece demişsiniz ben 180 de pişirdim. Bununla ilgili olabilir mi? Tekrar elinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. Tarifler ve bilgiler için çok teşekkür ederim... bir sorum var. Kurabiyelerin altlarının düzgün ve çukursuz olması için ne yapmak lazım....

    YanıtlaSil
  15. iyi akşamlar bende hep deniyorum olmuyor şimdi sizin tarifi denicem inşallah olur benım sorunum fırına girince piştikten sonra küçülme oluyor neyden kaynaklıdır kabartma tozu koyuyordm bır cay kasıgı ondan mı acaba

    YanıtlaSil
  16. Verdıgınız ölçüyle 46 tane çıkardım ayrıca 8 dakika 200 derece yeterli 9. Dakikada yanıyor tarıf için teşekkürler

    YanıtlaSil