16 Ocak 2014 Perşembe

MUHALLEBİLİ BAKLAVA


Oğlumun okul kermesinde gördüğüm bir tatlı bu. İlk anda ne olduğunu anlayamadım. İçinde kreması olan baklava yufkasından yapılan bir tatlı, şöyle lezzetli böyle lezzetli derlerken zaten almaya niyetli olduğum için hemen aldım. Mantık olarak daha önce yaptığım kuru baklava gibi yapıldığını anladım. Ben çok beğendim. İçinde muhallebisiyle hafif, yanında dondurmayla yazın bile rahatlıkla tüketilebilecek bir tatlı.

Muhallebisi için kendi yaptığınız herhangi bir kremayı kullanabilirsiniz bence. Evde yaptığınız ve tüketemediğiniz bir muhallebiyi de bu şekilde değerlendirebilirsiniz.

İçinde muhallebi olduğu için aynı gün içinde yapılıp tüketilmesi daha iyi oluyor. Ertesi güne yufkası hafif yumuşamaya başladığı için ilk günkü lezzeti olmuyor. Ama gene de kalan olursa ağzını kapatmadan buzdolabında muhafaza edin.



Bir paket hazır baklavalık yufkadan 43 tane çıkıyor. 10 altına 10 üstüne olmak üzere 20 tanesini kullandım. Artan yufkalarla da patatesli iç hazırlayıp börek sardım ve derin dondurucuya attım.



Malzemeler:

20 adet baklavalık yufka
150 gr erimiş tereyağ

Kreması İçin:

1\2 litre süt
6 dolu yemek kaşığı un ( tepeleme değil, hafif tümsek olacak )
7 dolu yemek kaşığı şeker
2 yumurta
1 paket vanilya
100 gr tereyağ

üzeri için:

pudra şekeri



Muhallebisi için tereyağ ve vanilya hariç tüm malzemeyi soğuk sütte iyice karıştırın. Ocağın üstüne aldıktan sonra karıştırarak kaynatın. Kaynayınca vanilya ve tereyağını ekleyip ocaktan alın.

Pişen muhallebiyi soğuması için bir kenara ayırın. Soğuduktan sonra büyük dikdörtgen borcamı tereyağ ile yağlayın. Üzerine çok ince olduğu için dikkatli bir şekilde yufkanızın birini yerleştirin. Üzerini fırça yardımıyla yağlayın ve tekrar yufka yerleştirin.


10. yufkaya kadar her kat yufkanın arasını yağlayın 10. yufkada yağlamadan, kremanın akma ihtimaline karşı yanlara yufka ekleyip kremanın kaçacak yerlerini kapattım.


Üzerine tekrar aynı şekilde her kat arasına tereyağ sürerek 10 kat yufkayı serin. Hepsi bittiğinde istediğiniz ölçülerde keskin bir bıçakla, dikkatli bir şekilde kesin ve 200 dereceli fırında üzeri kızarıncaya kadar yaklaşık 40 dakika pişirin.


Fırından çıkan baklavanızı iyice soğuttuktan sonra üzerine pudra şekeri eleyerek servis edebilirsiniz.




2 yorum:

  1. Hemen denedim.ben muhallebimi yarım litre sütle yapmıştım yenmediği için yarısı arttı ama biraz az geldi galiba fakat gene de çok lezzetli oldu....teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Çıtïr çıtır görünüyor...listeye girdi bile...

    YanıtlaSil