15 Ocak 2014 Çarşamba

SARAY HELVASI

Bugün gerçekten saraydan çıkma bir tarifim var. Uzun zamandan beri vermek istiyordum ama sürekli yeni şeyler denemek istediğim için eski tarifler hep bir kenarda beklemede kaldılar. Bu da onlardan biri. Diğerleri de artık aralara serpili bir şekilde gelecekler inşallah.

Otobüsle uzun yolculuk yapıldığında bilindiği gibi gelen hediyeler arasında genelde pişmaniye ve saray helvası en başlarda yerini alır ya, işte o saray helvasının birebir aynısı bir tat bu.


Tek meşakkatli tarafı unu rengi değişmeden kavurma aşaması. Yaklaşık 35-40 dakika çok kısık ateşte sürekli karıştırarak değil belki ama başından ayrılmadan yani mutfağın içinde bulunduğunuz bir saat içinde yapılması gerekiyor. Unun rengi ilk halinden yalnızca bir ton kadar farklı olacak şekilde kavrulmalı. Ha biraz fazla kavurursanız ne olur? O da çok kötü sonuç vermiyor. Hafif kavruk bir susam kokusu gibi bir koku katıyor helvanıza. Ama çok kavrulursa ki, hiç başıma gelmedi acımsı bir tadı olur gibime geliyor. O yüzden dediğim gibi mutfakta olduğunuz yani yemek yaptığınız bir zaman zarfında bir eliniz unu kavurmakla meşgul olsun. Zaten bundan sonra başka el oyalayan hiç bir işlemi yok fırına bile girmeden saray helvanız hazır...



Tadına bakanların, ben yaptım dememe rağmen gene de sen mi yaptın sorusunu sormadan duramadıkları bir kurabiye. Neyse ben öveceğim kadar övdüm, artık yapıp yapmamak size kalmış.

Malzemeler:

2.5 su bardağı un
125 gr eritilmiş  tereyağ ( ılık olarak kullanılacak )
1 su bardağı pudra şekeri
dilerseniz 1 çay bardağı fındık ya da badem unu

Teflon ya da seramik bir tencereye aldığınız unu kısık ateşte yağsız bir şekilde 30-40 dakika karıştırarak kavurun.


Soğuması için bir kenara alın. Erittiğiniz ılık tereyağını ve pudra şekerini döküp iyice özleşene kadar karıştırın. Kum gibi bir görüntüsü olduysa doğru yoldasınız demektir.


Terayağı ile yağladığınız küçük boy bir borcama döktükten sonra avcunuzun içiyle sıkıştırarak bastırın. İyice bastırmanız helvaların kalıp gibi çıkması için önemli. İstediğiniz ebatlarda kestikten sonra buzdolabına kaldırın. Yaklaşık 2 saat tereyağ sertleşene kadar bekledikten sonra servise hazır. Buzdolabına kaldırdıktan yarım saat kadar sonra tekrar çıkartıp kestiğiniz yerlerden geçerseniz soğuduktan sonra ayrılması daha kolay ve şekilleri daha düzgün oluyor.


Eğer küçük silikon kalıplarınız varsa onlara da bir kısmını sıkıştırarak değişik modelli kurabiyeler elde edebilirsiniz. Ben çikolata silikon kalıbıma bir kaç tane denedim gayet güzel oldu. Ama borcamdan çıkanlar maalesef fotoğraflanamadan yendiği için görüntüler bir dahaki sefere kaldı...

Bir şey söylemeyi unutmuşum, servis ederken oluşan kırıntıları toplayın mikro dalgada 30 saniye kadar ısıtın. İçindeki tereyağ erisin diye bu, hafif ılınsın yeter. Yağladığınız uygun çaptaki kalıba koyun, sıkıştırın, dilimleyin, ayni işlemler yani...buzdolabına kaldırın. Kırıntılar kurabiyeye dönüştü bile...


Güncelleme: Yeni yaptığım helvalarım; ilk iş sizin için fotoğrafladım :)))



8 yorum:

  1. Arkadaşım bu nasil bir sunum ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  2. Hafta sonu misafirlerime yapmak istiyorum, acaba ertesi güne taze kalabiliyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet buzdolabında muhafaza edin.. bir hafta tazeliği hiç bozulmaz...

      Sil
  3. Ben de yapıyorum çok güzel bir lezzet, bence iki ölçü yapın bir tane asla yetmiyor...

    YanıtlaSil
  4. Süt dilimine yorum yazdım aynı soruyu orda da sordum fakat silindi galiba anliyamadim.tekrar soruyum bende,bardak ölçünüz standart 200 ml'lik bir bardakmi lutfen sorumu yanıtlayın çünkü çok güzel tarifleriniz var denemek istiyorum...Elif

    YanıtlaSil
  5. Sanırım silinmiş olabilir, çünkü ben her soruyu cevaplamaya çalışıyorum. Evet ölçü olarak 200 ml'lik bardak kullanıyorum. Değişirse de muhakkak belirtirim. Tariflerimi beğenmenize çok sevindim bu arada...denediğinizde iyi kötü mutlaka yazarsanız sevinirim...

    YanıtlaSil