13 Ocak 2014 Pazartesi

EKLER -ŞU HAMURU TARİFİ

Hemen her pastanede bulanabilen klasik ama vazgeçilmez bir tat bana göre. Gerçi artık herşeyin ucuzuna ve kolayına kaçan pastanelerin bir çoğu ara krema olarak krem şanti kullanarak bu muhteşem lezzetin bütün anlamını kaçırmış durumdalar. Çikolata sosunu hiç söylemiyorum bile...

Profiterolu profiterol yapan içindeki kreması, arasındaki baskın bir tadı olmayan o yumuşak hamuru ve üstündeki çikolata sosunun muhteşem uyumudur bence,Eğer bunlardan biri bile eksilirse o güzel lezzet yarım kalıyor bana göre.



Ben şu hamurunu ( pate a choux ) hazırlayıp biraz ekler şeklinde biraz profiterol şeklinde pişirip soğuduktan sonra sıkıca strechledikten sonra derin dondurucuya koyuyorum. Evde hazırladığım kremalardan artan olursa ( bu kremayı da artarsa derin dondurucuya atabilirsiniz) sadece çikolata sosunu hazırlayıp çocukları sevindiriyorum.


Yapımı zor değil ama zaman alan ve el oyalayan bir tatlı olduğu için bu şekilde yapmak benim kolayıma geliyor. Bu hamurla 4 tepsi pişmiş kurabiyeleriniz oluyor. Kurabiye diyorum çünkü bizim çocuklar onu çiğ yemeyi de seviyor:)

Neyse tarifimiz uzun, lafı uzatmadan ben tarife geçiyorum.


Malzemeler:

500 ml su ( yarı yarıya sür de koyabilirsiniz. )
250 gr tereyağ
1 tatlı kaşığı şeker
1 çay kaşığının ucuyla tuz
400 gr un
8 yumurta

Su, tereyağ, şeker ve tuz orta boy bir tencereye alın. Yağ eriyince kaynamaya başlayan suyu kenara alın ve unu da ekleyin. Tekrar ocağın üzerine alarak kısık ateşte karıştırarak pişirin. 10 - 15 dakika kadar karıştırdıktan sonra hamur tencerenin yanlarına ve altlarına yapışmaya başladığında altını kapatıp soğuması için bir kenara koyun. Hamur yoğunlaşmaya başladığı için kolunuz yorulabilir dikkatli olun dibi tutmasın.


İyice soğuması gerekiyor. Buzdolabına kesinlikle koymayın içindeki yağ donar ve yumurtaları karıştıramazsınız. Soğuyan hamura yumurtaları teker teker ekleyerek elinizle yumurtaları iyice yoğurun. Her yumurtayı eklediğinizde yumurta hamurun içinde iyice kaybolmuş olsun. Biraz yorucu bir bölüm ama olmazsa olmaz bir aşama maalesef.  Benim hamurum köy yumurtası kullandığım için her zamankinde biraz daha sarı bir hamur oldu.


Eğer sıkma torbanız varsa ona koyun yoksa elinizi ıslatarak şişme payını da hesaplayarak istediğiniz ölçülerde oval şekiller verin. Profiterol yapmayı düşünüyorsanız gene sıkma torbasıyla ya da bir tatlı kaşığının ucuyla parçalar alarak yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizebilirsiniz.

Benim sıkma torbamın uygun bir duyu yoktu ben de ucunu takmadan bez sıkma torbasını doldurarak yaptım. Ne çok büyük ne çok küçük istediğim ölçülerde eklerlerim oldu.


1'er tepsi halinde 200 derecede üzerleri kızarıncaya kadar fırınınızın orta katında, altlarını kontrol ederek pişirin. Hamurlarınız kızarmaya başladığında fırını kapatın ve pişen hamurlarınızı fırının içinde 5 dakika kadar bekletin.( Fırında eklerleriniz pişerken kremayı pişirin. Eğer ki hepsini kullanmayacaksanız kremayı yarım ölçü yapabilirsiniz.İsterseniz tam ölçü yapıp kremayı da derin dondurucuya kaldırabilirsiniz. Kullanmadan bir gün önce buzdolabınızın alt kısmına indirin kullanıma hazır duruma gelecektir.) Pişip soğuyanların bir kısmını dilerseniz bu aşamada sıkıca sararak ya da kutulara istifleyerek derin dondurucuya kaldırabilirsiniz.


Krema Malzemeleri:

1 lt süt
200 gr un
300 gr şeker
200 gr tereyağ
4 yumurta
1 paket vanilya



Tereyağ hariç bütün malzemeyi bir tencereye alın. Süt soğukken hepsini iyice karıştırın, yumurtalar içinde kaybolmalı. Karıştırarak pişirin. Kaynayınca ocaktan alın. Tereyağı da ekleyip eriyinceye kadar karıştırın. Soğuyunca ister kaşıkla ister sıkma torbasına duy takarak doldurabilirsiniz.


Çikolata Sos Malzemeleri:

500 ml süt
2 yemek kaşığı dolusu mısır nişastası
3 yemek kaşığı dolusu kakao ( koyu renkli kakaolardan seçin yani bilindik markalardan )
5 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tereyağ
1 tatlı kaşığı sıvıyağ

Yağlar hariç bütün malzemeleri küçük boy bir tencerede karıştırın. Kaynadıktan sonra yağları ekleyin eriyinceye kadar karıştırın ılık haldeyken eklerin üstüne kullanabilirsiniz. Eklerin üzerine kalıp akmaması için koyu kıvamlı bir sos oluyor. Eğer profiterolun üzerinde akmasını istiyorsanız süt miktarını yarım bardak arttırabilirsiniz.

8 yorum:

  1. Ayrıntılı anlatımlar ve fotolarla çok açıklayıcı tarifleriniz var.ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Kremayı derin dondurucuda saklayabiliyormuyuz? Bu bilgi çok iyi oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kullanmadan bir gün önce buzdolabının alt kısmına alın. daha sonra dışarı çıkarıp oda sıcaklığına gelmesini bekleyin. Bunu her türlü kremanızda yapabilirsiniz.

      Sil
  3. Hazir paketlerde pisirilen çikolatalı soslardan kullanabilirmiyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Prıfiteroller için hazır paketler uygun olabilir ama ekler için daha sürülebilir bir kıvam gerektiği için hazırlar biraz sulu gelebilir. Bu kıvamı yakalamak için belki paket sosları bir bardak eksik sütle hazırlarsanız kıvamı yakalayabilirsiniz.

      Sil
  4. Merhaba,hamura yumurtaları mutlaka elle mi yedirmek gerekiyor?mixerle yapılsa olmaz mı?bir de hamurlar pişince içi boş mu oluyor hamurlumu kalıyor?çok sordum ama o kadar çok profiterol tarifi varki işte bu dediğim bir tarife henüz rastlayamadım.inşallah bu temel tarifim olur.sitenizi yeni tanıdım güzel bir yere geldim sanırım henüz gezemedim ama zaten bende bir albeni uyandırdı.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Bu tarif benim kursta gördüğüm ve evde deneyerek yayınladığım bir tarif...Hamurlar pişince içi boş oluyor...Mikserle yedirilmesinde bir sakınca olur mu bilemiyorum ama genel de tariflerde yumurtalar elle yediriliyor. Ben ilk denemede riske atmadan elle deneyin derim:) Güzel sözleriniz için teşekkür ederim...

    YanıtlaSil