1 Mayıs 2014 Perşembe

RUS PASTASI-MEDOVİK PASTA


Bugün sıradaki tarif Cafe Pepela'da gördüğüm ve uzun zamandır denemek istediğim bir rus pastası. Bizim bisküvili pastalara eş değerde bir pasta türü. Bisküvilerin içindeki katkı maddeleri ve koruyucuları çocuklarıma yedirmek istemiyorum diyenlerdenseniz artık yeni reçeteniz bu olsun. Biraz el oyalayıcı gibi görünse de çıkan sonuç gayet başarılı. Görüntü olarak yaş pasta cazibesinde bir sunum olduğu için aynı zamanda evinize gelen misafirlerin gözünü dolduran bir çeşit bu. Ben pazar kahvaltısına gelen çok eski dostlarımız için, kahvaltı sonrası ikram ettim ve hepsi çok beğendi. Yenmesi hafif bir tatlı olarak ağır bir akşam yemeğinin arkasından bile masanıza çıkartabilirsiniz gibime geliyor. Kremasında değişiklikler yaptım meyve yakışacağını düşündüğüm için, ki yanılmamışım, içine muz da koydum.


Malzemeler:

3 yumurta
120 gr tereyağ
1 çay bardağı şeker
3 çorba kaşığı bal
1.5 paket kabartma tozu
4 su bardağı un ( 3.5 bardak yetti )
1 paket vanilya

Kreması İçin:

1 paket süt kreması ( 200 ml )
1 su bardağı süt
3 paket krem şanti
1 paket labne peyniri ( 200 gr )
3 silme yemek kaşığı pudra şekeri ( çok tatlıdan hoşlanmıyorsanız azaltın ya da hiç koymayın. )
dilerseniz muz,çilek vs.

Üzeri İçin:

1 paket krem şanti
1 bardaktan bir parmak eksik süt
50 gr bitter çikolata


Tereyağı tavada ya da varsa mikro dalgada eritin.

Balı bir tavada ısıtın sulanmaya başlayınca kabartma tozunu yavaşça ekleyin. Köpürme yaptığı için çok küçük tava kullanmayın. Beraber biraz daha ısıttıktan sonra tavayı bir kenara alın

Yumurtaları ve şekeri 3-4 dakika iyice çırpın ve sırasıyla ılık haldeki balı ve tereyağı ekleyin. Elenmiş un ve vanilyayı da ekledikten sonra ( tarifte hafif sert denmiş ama ben kulak memesi kıvamında bıraktım ) hamuru 6 bezeye ayırın. ( Ben daha yüksek istediğim için yaklaşık 24 cm'lik tencere kapağımla 8 adet çıkardım. )


 Her bezeyi unlanmış tezgahta 2-3 mm kalınlığında açın ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye alın. Şekillerinin çok muntazam olması bu aşamada çok önemli değil ama her hamuru açtıktan sonra tencere kapağınızı üzerine koyup biraz kenarlardan taşıp taşımadığını kontrol edin.


Gene tarifte 2-3 dakika denmiş ama ben tam 8 dakika pişirdim. Kenarları hafif pembeleşinceye kadar siz de kendi fırınınızın başında bekleyerek bu zamanı ayarlayın. Bir tanesi fırında pişerken diğer tepsiye 2. bezeyi açarak zaman kazanabilirsiniz. Her fırından çıkan hamuru sıcakken ya da bir dakika bekledikten sonra tencere kapağıyla kesin.


 Artan hamurların bir kısmını yanlara kaplama yapmak için kullandım. Kalan parçaları da buzdolabı poşetine koyduktan sonra çikolatalı top, truff, mozaik pastası vb. şeylerin yapımında kullanmak üzere derin dondurucuya kaldırdım. Hepsi piştikten sonra ( benim aynı gün malzemem olmadığı için pasta disklerini pişirdikten sonra bir torbaya sardım ve kremayı ertesi gün hazırladım. ) kremayı hazırlamaya girişebilirsiniz.

Krema için gereken bütün malzemeleri geniş bir kaba koyun ve mikserle iyice çırpın. Her kata yaklaşık 3 yemek kaşığı kadar koyup üzerine çok ince doğradığınız muz dilimlerini dizin. ( Benim pastam 8 kat olduğu için kremam az geldiğinden üst katını krem şantiyle kapladım ama eğer sizinki yeterse içi kremasıyla üstünü kaplayabilirsiniz. ) Ara katlarını tamamını kapladıktan sonra kremanın biraz sertleşmesi için buzdolabında 1 saat kadar dinlendirin.

Krem şantiyi sütle çırpın ve buzdolabından çıkardığınız pastanın üstünü tamamen kaplayın. Robotta irice çektiğiniz artan kırıntılarla yanları kapladıktan sonra tekrar buzdolabına kaldırın.

Bitter çikolatayı benmaride eritin. Eğer varsa sıkma torbasıyla yoksa kaşıkla pastanın üzerine paralel çizgiler yapın. Bir kürdan ya da bıçağın ucuyla bir yukarıdan aşağı bir aşağıdan yukarı olmak üzere çizgiler çizerek deseni oluşturun. Buzdolabında üzeri kapalı olarak bir gece dinlendirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder