29 Nisan 2014 Salı

ISPANAKLI PEYNİRLİ KÖMBE


Mayalı hamurlu bir şeyler yapmak istiyorum ama şekil vermeyle uğraşmak istemiyorum diyorsanız bu tarifi bir deneyin derim. Cıvık bir hamur olduğu için aslında bu da biraz el oyalıyor ama, bana diğerlerine göre daha kolay geldi. Ani gelen bir misafirim için yaptım, beni utandırmadı. Sonuç olarak yumuşak puf puf bir hamurunuz oluyor. İç malzemeyle de dilediğiniz gibi oynayabilirsiniz. Kıyma, patates ya da patlıcanla da tavsiye ederim.


Malzemeler:

Hamuru İçin:

1 paket yaş maya
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı ılık su
1 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar un

İç Malzemesi İçin:

2 bağ ıspanak ( ıspanak miktarını arttırabilirsiniz )
1 baş soğan
250 gr tuzlu lor peyniri
tuz, baharat



Ispanakları bir kaç su yıkayıp kumundan ayıkladıktan sonra ince ince doğrayın. Soğanları küp küp doğrayın. Tavaya az sıvıyağ koyun ve soğanları ardından da ıspanakları kavurun. Tuz, karabiber, pul biber vb. ekledikten sonra ıspanaklar suyunu çekene kadar yüksek ateşte kavurun, peynirleri de ekleyip ocağın altını kapatın.

3 bardak kadar unu geniş bir kaba alın ortasını havuz gibi yapın şekeri ve ılık suyu bu havuza dökün. Mayayı da ekleyip suyun içinde mayayı eritin. Biraz daha un, yağ ve tuzu ekleyerek çok yumuşak ve ele yapışan bir hamur elde edin.


Hamur mayalanmadan ikiye ayırın. Küçük bir tasın içine sıvıyağ koyun. Tepsiyi yağlayın. ( ben tost makinemin teflon kalıbını kullandım, dikdörtgen borcamdan üç dört parmak kısa.) Parmaklarınızı yağa batırarak tepsinin dibine bir parmak kalınlığında olacak şekilde yayın. Kabardığında iki katı yüksekliğe ulaşacağı için çok kalın olursa hamur miktarı fazla olur.


Arasına ıspanaklı içinizi yayın. Hamurun kalan yarısını da parça parça gene ellerinizi yağlayarak aynı kalınlıkta ıspanağın üstüne yayın.






Üzerine çırpılmış yumurta sarısı sürün ve susam serpin. Üstüne hamura değmeyecek şekilde temiz bir havlu serin ve ılık bir ortamda bir saat kadar mayalanmaya bırakın. Fırınınızı 190 dereceye ayarlayın. Altı ve üstünü kontrol ederek kızarana kadar pişirin. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder