16 Aralık 2013 Pazartesi

HAVUÇLU - CEVİZLİ YUMUŞAK KEK



Hünerli bayanlar'da gördüğüm bir havuçlu kek tarifim var bugün. Benim çok sevdiğim tarçın kokulu yumuşacık bir kek.Yumurtaların beyaz ve sarılarının, pandispanyadaki gibi ayrı ayrı çırpılmasından alıyor yumuşaklığını. Yapımının bildiğimiz sıradan keklerden biraz farklı bir sıralaması var anlayacağınız. Biraz daha oyalayıcı gibi görünsede puf puf keklerden hoşlanıyorsanız muhakkak deneyin derim.

Bu ölçülerle çok fazla kekiniz oluyor. Eğer çok kalabalık bir misafir ağarlamayacaksanız yarım ölçüyle denemeniz daha iyi olur. Ben 26 dilimlik kalıbımdan artanları muffın kalıplarımı doldurarak değerlendirdim.

Ben cevizli tariflerimde, daha önceden de bahsettiğim gibi, cevizleri her zaman yağsız tavada kavurup soğuduktan sonra kek harcıma eklerim. Bu kekin bütün lezzetini değiştirir o yüzden siz de mutlaka cevizlerinizi önceden kavurun.

Havuçların kararmaması için de yumurta beyazlarını ve sarılarını çırptıktan sonra havucu hızlıca rendeledim ki yumurtalar da çok fazla beklemesin. Ayrıca ben çok tatlı keklerden hoşlanmadığım için şeker miktarını iki parmak kadar eksilttim. Aşağıda orjinal tariflerini veriyorum siz kendi damak tadınıza göre ayarlayın.

Üzerine hiç şaşmayan kendi çikolatalı sos tarifimi kullandım. Siz de hazır sos kullanmak istemiyorsanız mutlaka deneyin. Kekin üzerine döktükten sonra biraz artıyor ama siz isterseniz yarım ölçü kullanın ya da benim gibi evdeki miniklere çikolatalı puding diye ikram edin. Çikolatalı sos da kakao çok önemli, bazı kakao markaları çok açık renk oluyor.Öyle bir durumda ölçüyü biraz daha arttırırsanız daha koyu renkli bir sos elde edebilirsiniz.


Malzemeler:

4 yumurta
1 su bardağı sıvıyağ
2 su bardağı şeker
3 su bardağı rendelenmiş havuç
2.5 su bardağı un
1 su bardağı kırık ceviz
1 adet limon kabuğu rendesi ( ben kullanmadım )
2 tatlı kaşığı tarçın ( ben 3 tatlı kaşığı kullandım )
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Çikolatalı Sos İçin Malzemeler:

2 su bardağı ( 200 ml'lik) süt
2 çorba kaşığı tepeleme un
2 çorba kaşığı tepeleme kakao 
1/2 su bardağından bir parmak fazla şeker
50 gr tereyağ
1 çorba kaşığı sıvıyağ


Yumurta beyazlarını şekerin yarısını ekleyip kar gibi olana kadar çırpın. Sarılarına şekerin kalan yarısını ekleyip onları da çırpın. Sıvıyağı da sarılara ekledikten sonra biraz daha çırpın.

Havuçları da rendeledikten sonra, limon kabuğu rendesi ve cevizleri de yumurta sarılarına ekleyip mikserin düşük hızında karıştırın. Krem şanti kıvamına gelmiş yumurta aklarını ve birlikte elenmiş un, kabartma tozu ve vanilyayı da ekledikten sonra spatula veya tahta kaşıkla yumurta aklarını söndürmeden yuvarlak hareketlerle karıştırın. Yağlayıp unladığınız kek kalıbına döküp 175 derecede kürdan testiyle kontrol ederek yaklaşık 40 dakika pişirin. Soğuduktan sonra üzerine soğumuş sosu dökün.

Çikolatalı sos için tereyağ ve sıvıyağ hariç bütün malzemeyi tencereye alıp karıştırarak kaynatın. Ocaktan aldıktan sonra içine tereyağ ve sıvıyağ ekleyin ve karıştırın.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder