13 Aralık 2013 Cuma

ÇİKOLATALI MUSLU TEK KATLI PASTA

Evde tatlı krizi yaşandığı bir anda ortaya çıkan bir pasta oldu bu pasta. Derin dondurucumda, artan bir katını ayırdığım tek kat pandispanyam vardı. Üzerine nasıl bir krema hazırlamalıyım derken mousse hazırlamaya karar verdim. Ölçüler biraz göz kararı oldu fakat denemek isteyenler için çok yakın ölçüler vermeye çalıştım. Ortasına evde hazırda olan buzdolabında sakladığım krokanlarımı kullandım. 

Benim pandispanyam daha önce tarifini verdiğim pandispanyamın artan bir katıydı. Oldukça yumuşak olduğu için ben ıslatmadım. Hazır pasta tabanlarında da bu tarz pastaları ıslatmaya gerek duymuyorum ama eğer siz isterseniz 1 bardak su, 1 bardak şeker ve bir kaç damla limonla bir şurup hazırlayın ve onunla ıslatın. Benim her zaman dolabımda daha önceden hazırladığım şurubum oluyor. Bir kaç ay içinde tekrar bir pasta yaptığımda kullanabiliyorum.


Malzemeler:

1 kat pandispanya

1 paket krema 200 ml
1 çorba kaşığı toz jelatin
1/2 su bardağı su
100 gr çikolata
1 yumurta sarısı
50 gr tereyağ



Suyu orta boy bir kaseye alın. Jelatini üzerine serperek dökün ve bir kenarda kabarmaya bırakın.

Tereyağ ve çikolatayı küçük bir tavaya alın ve beraber karıştırmak suretiyle eritin. Ilınınca içine yumurta sarısını azar azar akıtarak mikserle çırpın.

Jelatini mikserle rengi beyazlayana kadar 2-3 dakika çırpın ve çikolatalı karışıma ekleyerek çırpmaya devam edin.

Süt kremasını mikserle şanti kıvamı alana kadar çırpın, ardından çikolatalı karışımı katıp spatulayla karıştırın. Bir sıkma torbasına doldurun. Daha rahat şekil vermek için buzdolabında 5 dakika bekletin. Buzdolabından çıkardıktan sonra şekerli suyla ıslattığınız pandispanyanın üzerine sıkın. 1-2 saat sonra mus sertleştiğinde servise hazır hale gelecektir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder