17 Haziran 2014 Salı

BABALAR GÜNÜ PASTASI

Babalar günü pastası demek biraz geç ve garip olacak sanırım:( Evet haklısınız, neden bilmiyorum ama uyuşukluk mu ya da aman ne gerek var durumu mu bilmiyorum  lakin bilgisayarın başına oturmak bana zul gelir oldu. Mutfakta çalışmalar tam gaz devam ederken babalar gününde yaptığım pastayı yayınlamak bugüne kısmetmiş. Her fırsatta dile getirdiğim gibi yazı yazmak her babayiğidin harcı değilmiş onu bir kez daha anladım...


Kremalı pastaların pandispanyalarını ben biraz da yumuşak sevdiğim için kendi ölçülerimle yaptığım pandispanya hamurumun tarifini vermek istiyorum fakat, artık bir mutfak terazisi sahibi olduğum için maalesef gr ölçüleriyle vermek zorundayım. Ama söz veriyorum bir daha ki denememde kaşıkla da ölçücem. Bu denemem basarili olur mu bilemedim o yüzden ölçme gereği duymadım ama bundan sonra kremalı pastalarda  28 cm`lik çemberimde kullanacağım tarif budur. Yumuşak 4 pata ayırabileceğiniz bir pandispanyanız olsun isterseniz bu tarifi muhakkak deneyin derim.


8 Yumurtalı Pandispanya için Gerekli Olan Malzemeler:

8 yumurta
160 gr un
52 gr mısır nişastası
30 gr kakao
1 cay kaşığı kabartma tozu
1 pk vanilya
1 cay bardağı sıvı yağ
296 gr toz seker
1/2 cay kaşığı tuz ya da bir kaç damla limon suyu ( varsa 1 silme çay kaşığı krem tartar da olabilir. )



Unu, kakaoyu ve kabartma tozunu beraber bir kaba eleyin...

Eğer çemberinizin yüksekliği azsa ( bu noktada maalesef fotoğraflamayı unuttum. Ama bir dahakine söz...) yağlı kağıtla yükseltirseniz kekiniz daha çok kabarabilecektir.

Yumurtaların sarılarını ve beyazlarını ayırın. Sarılarını şekerle beraber yoğurt kıvamı alana kadar iyice çırpın ve bir kenara ayırın...

Bu arada fırını 200 derecede ısıtın.


Yumurta beyazlarını tuzla beraber tras köpüğü kıvamına gelene ve ters çevirdiğinizde düşmeyecek kıvam alana kadar çırpın. Yumurta sarılarına yağı ekleyip tekrar çırpın. Elenmiş unu da ekledikten sonra tekrar çırpın. Yumurta beyazlarını 3 defada ekleyip söndürmemeye dikkat ederek yuvarlak hareketlerle karıştırın. Kalıbınıza döktükten sonra tezgaha sertçe bir kaç kez vurarak havasını alın. 200 derecede ısınmış fırına sürün.  10 dakika sonra ısıyı 170 dereceye düşürün. Benim fırınımda toplam 50 dakikada pişti. Siz içine kürdan sokarak ilk 20 dakika fırının kapağını hiç açmamak kaydıyla pişip pişmediğini ara ara kontrol edin.

Krema olarak buradaki kremayı kullandım piştikten sonra tereyağı ile beraber 160 gr bitter küvertür ekleyip eriyinceye kadar karıştırdım. Ara ara karıştırarak soğuttum ve bir gece buzdolabında beklettim. Üstüne 2 paket krem şanti kullandım. Pastacılık malzemeleri satan yerlerde bulabileceğiniz pasta tarağıyla yanlarını şekillendirdim... Süsleme için de Dr oetker cikolatali ve frambuazli sosdan kullandım...

Süslemeleri ben çok beğenmedim daha güzel olabilirdi ama tadı çok beğenildi...siz de süslemesini kendinize göre yapabilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder