12 Ocak 2014 Pazar

TORTİLLA HAMURUNDA PİZZA

                                   
Dışarıda yemek yeme alışkanlığı pek olmayan bir aile olarak günün birinde dışarıda yediğimiz bir pizzadan esinlenerek yapmıştım bu lezzeti. Menüde cheddar dolgulu olarak geçen bir çeşit. Evde kaşar olduğundan dolayı kaşarla denedim ve sonuç gene de başarılı oldu.


Canınız pizza istedi ama hamur mayalamaya vaktiniz yok, hazır paketlerde satılan benim bazen tost yapmak için de kullandığım tortilla pideleri marketlerde ekmek reyonunda emrinize amade. Evdeki üst malzemeye dair eksikleri almak için gittiğinizde onu da sepete atarak hamurunuzu hazır edebilirsiniz. Hamur pişmiş olduğu için pişme süresi de kısalarak size ekstra bir zaman kazandırıyor. İçinde 12 adet bulunuyor ve 3 tl civarında cüzi bir fiyatı var. Bir pizza 2 adetten oluşuyor yani buna göre 6 adet de orta boy bir pizzanız oluyor.

Eğer ki tortilla bulamazsanız gene paketlerde satılan lavaşları da kullanabilirsiniz. Ben yakın zamanda lavaşını kendim evde yapmayı denemek istiyorum.Eğer lezzetinden memnun kalırsam derin dondurucuda muhafaza ederek ihtiyacım olduğunda kullanırım diye düşünüyorum. Tabii bunlar şu an düşünceden ibaret, zaten denediğimde de haberiniz olur...

Eğer ben gene de bildiğimden şaşmam pizza dediğin dişe gelmeli diyorsanız mayalı pizza hamur tarifime bakabilirsiniz.

Malzemeler:

kişi başı iki tortilla veya lavaş
salam, sosis, sucuk, mısır, zeytin, mantar
kaşar peyniri
zeytinyağı


Sosu için:

Domates salçası ( sulandırılmış ) veya ketçap
sarımsak
kekik
tuz
dilediğiniz baharatlar


Sos için gerekli olan malzemeleri karıştır.


İki tortilla arasına kaşar peyniri serpip üst üste koyun. Malzemeleri  buradaki gibi yerleştir. En üste kaşar peynirini serpin. Kenarlarını çok kurumaması için suyla hafif ıslatın. 200 derecede fırının orta gözünde kaşar eriyene kadar pişir.



2 yorum:

  1. Malzemeleri arasına koyarak mı sandviç yapiyorsunuz? Sayenizde tanıştığım bir malzeme artanları da sandvic yapmak istiyorum onu da paylaşırsanız sevinirim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk pideyi hafif yağladığınız bir tavaya ya da ızgaraya koyun. Yarım kısmına kaşar salam vb. koyduktan sonra diğer yarıyı üzerine kapatarak ızgarada ya da tavada ters düz ederek pişirin.Pişince üzerine biraz tereyağ sürün. Çok leziz ve pratik bir kahvaltılık hazır hale geldi bile...

      Sil