26 Mart 2014 Çarşamba

BÖĞÜRTLEN SOSLU PAMUK PASTA

Derin dondurucuda kalan son kurabiyelerimi değerlendirmek için yaptığım bir tarif bu. Aslında daha çok yaza uygun bir tatlı oluyor kendileri, dondurularak yendiği için biraz dondurma tadında. Ben silikon kek kalıbımla porsiyonlar halinde yaptım. Dondurucudan çıktıktan sonra silikon kalıptan çıkarmak kolay oluyor. Siz de silikon kalıbınız varsa ondan kullanın yoksa baton bir kek kalıbı ya da gene silikon muffin kalıblarından kullanabilirsiniz. Taban olarak bisküvili taban istemezseniz ince bir kat kek de kullanabilirsiniz.


Malzemeler:

Tabanı İçin:

1 paket yulaflı bisküvi ( ben bayat kurabiyelerimi kullandım.)
50 gr tereyağ ( oda sıcaklığında )

Kreması İçin:

1 paket krem şanti
1 bardak soğuk süt
1 su bardağından bir parmak eksik su
1 çorba kaşığı jelatin

Sos İçin:
1 bardak böğürtlen sosu ( 1\2 ölçü yaptım. Çekirdeklerini elek yardımıyla eledim )


Bisküvileri mutfak robotunda un haline gelene kadar çırpın. ( Ben kurabiyelerim bayat olduğu için 15 dakika kadar fırınladım.) Yumuşamış tereyağını ekleyip elinizle iyice yoğurun. Tercihen baton bir kek kalıbına avucunuzun içiyle bastırarak sıkıştırın. Kalıbınızı buzdolabına dinlenmesi için kaldırın.


Jelatini ılık suyun içine koyun ve üzerini örterek şişmesi için bir kenara ayırın. Bu arada krem şantiyi bir bardak soğuk sütle çırpın. Jelatini suyuyla beraber yaklaşık beş dakika mikserle çırpın. Krem şantiye çırptığınız jelatini ekleyerek çırpmaya devam edin.


 Karışımı çok beklemeden kalıbınıza boşaltın. Derin dondurucuda bir gece beklettikten sonra kalıptan hemen çıkartın ve sonra dilediğiniz zaman üzerine çekirdeklerini eleyerek çıkardığınız böğürtlen sosunuzu dökün.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder