1 Nisan 2014 Salı

ÇİKOLATALI PASTA



Yeğenim Kerem'in doğum günü pastası... Geçen sene O'nun için, hatırlarsanız laptop pasta yapmıştım. Bu sene şeker hamuru istemediği için çikolatalı pasta yaptım ben de...


 Pandispanyasını karamelli krokanlı pastanın pandispanyasıyla hazırladım. Kakaolu olması için 1 paket ( 25 gr ) kakao ekledim sadece. Pastacı kremasını da buradaki tarifin yarım ölçüsüyle yaptım ve ocaktan alınca içine 80 gr bitter çikolata ekledim. Bu kremayı birinci kata sürdüm ve ince ince kestiğim muz dilimlerini de kremanın üzerine yerleştirdim.


İkinci katına da 100 gr kadar beyaz çikolatayı benmari usulü erittim ve ılındığında tarifine göre çırptığım krem şantinin içine döktüm. 10 dakika kadar buzdolabında beklettikten sonra onu da ikinci kata sıvadım.

En üstüne de 200 ml süt kremasını kaynama noktasına kadar ısıtıp, 200 gr bitter çikolatayı ekleyip eriyene kadar karıştırdım. Hazırladığım ganajı parmağımın içine gireceği sıcaklığa ulaşana kadar ılıtıp kepçe yardımıyla tam ortasından dikkatlice döktüm. Bu aşama biraz uğraştırıcı ve bulaşık oluyor. Ben pastanın altına yağlı kağıt koydum ve akanları tekrar kaşıkla alarak krema soğumadan hızlıca yanlarda boş kalan yerlere sıvadım.

Benmaride erittiğim çikolataya batırdığım çileklerle ve çikolatalarla süslemelerimi yaptım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder