28 Şubat 2014 Cuma

BÖĞÜRTLENLİ SOĞUK CHEESECAKE


Kursumuzda cheesecake haftasıydı geçtiğimiz hafta. Bir pişen, bir de pişmeyen cheesecake yaptık. Bugün size pişmeyeni anlatıp, kendim denediğimde de pişeni anlatmak istiyorum. Ben derin dondurucu da durup duran böğürtleni değerlendirmek adına çilekli yapmayı istemedim. Ayrıca gene dondurucumda yenilmeyen, çekip derin dondurucuya attığım kurabiyeleri taban olarak kullandım. Bu defa kurabiyeleri yemeden önce 20 dakika fırınladım. Daha önce yaptığım Limon Soslu Cheesecake'de tabanı fırınlamadığım için pişman olduğumu anlatmıştım. Fırınlamak gerçekten lezzeti çok değiştirdi. Ben aşağıda Burçak'lı tarifi veriyorum. Eğer çilekli yapmak isterseniz hazırladığınız kremanın üzerine dilim dilim kestiğiniz çilekleri dizin ve bir paket tarifine göre jöleyi hazırlayın. Çok bekletmeden jöleyi dökün ve sertleşene kadar buzdolabında tutun.


Ben bir de Zeynep'in pembe tutkusu yüzünden ara kremayı çilekli jöle kullanarak pembe bir cheesecake yapmak istedim. İstediğim gibi de oldu ağzına peynir koymayan kızım en azından ince bir dilim olsa da yedi.

Bu cheesecake yaz için çok ideal olacağına inandığım bir tat oldu. Tabiri caizse çok fresh, hafif ve basit yapımı ile başarılı bir tatlı, tavsiye ederim.


Malzemeler:

Bisküvili taban için:

2 paket Eti Burçak bisküvi
50 gr tereyağ

Ara kreması için:

200 gr tatlı lor
1 paket krem şanti
1 bardak süt
180 ml sıcak su
1 paket çilekli jöle

Böğürtlen sos için:

1 bardak böğürtlen ( ben dondurulmuş kullandım )
1 bardak su ( 150 ml'lik )
1\2 su bardağı toz şeker
1 silme yemek kaşığı nişasta


Öncelik böğürtlenlerin üzerine şekeri ekleyin ve suyunu salması için bir kenarda bekletin.

Tabanı için bisküvileri elinizle ya da mutfak robotunda un gibi ufalayın. Oda sıcaklığındaki tereyağı üzerine ekleyin ve beraber hamur haline gelene kadar yoğurun. Yağladığınız kelepçeli kalıba bastırıp sıkıştırmak suretiyle yerleştirin. Ara kremayı hazırlarken tabanınız sizi buzdolabında beklesin.

Krem şantiyi usulüne uygun bir bardak sütle çırpın arkasından loru da ekleyip pürüzsüz bir kıvam olana kadar iyice çırpın. Bu arada sıcak suyun içinde jöleyi eritin ve bunu da ılıkken karışımın içine katın. Buzdolabına kaldırın ve en az 4 saat dinlendirin.

Böğürtlenli sos için şekerli böğürtleni ve bir bardak suyu, biraz suyla ( 2-3 yemek kaşığı ) açtığınız nişastayla beraber küçük bir tencereye alın ve devamlı karıştırarak kaynatın. Bir miktar böğürtleni cheesecake'inizin üzerine dizin. Kalan karışımı blenderla çekin. Böğürtlenin sert çekirdeklerinden rahatsız oluyorsanız bir elekten geçirebilirsiniz. Ben bu defa üşendim ama bir dahaki sefere kesinlikle elemeyi düşünüyorum.


Hafif ılık iken, çırptığınız sosu buzdolabından çıkardığınız cheesecake'in üzerine nazikçe dökün. tekrar buzdolabında 1 saat kadar dinlendirin ve servis zamanı kalıbından çıkartın. Eğer önceden yapıp sosun iyice sertleşmesi için mümkünse 1 gece bekletirseniz ben de olduğu gibi sosunuzda akma olmaz.


3 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor en kısa zamanda yapıcam

    YanıtlaSil
  2. sağol canım, tavsiye ederim çok hafif bir tatlı oldu.

    YanıtlaSil