12 Ağustos 2013 Pazartesi

SOSİSLİ,PEYNİRLİ MİLFÖY KANEPELER

 
Eveet, tekrar pratik bir tarifle buradayım. Acil gelen misafire ya da menünüze destek amaçlı yapabileceğiniz bir çeşit. Ana malzeme milföy hamuru, üstüne dilediğiniz malzemeyi kullanabilirsiniz. Zeytin ezmesi, paprika, krem peynir sürebilir, tatlı olarak kullanmak isterseniz de fındık veya fıstık ezmesi kullanabilirsiniz.

 
Boyut olarak ben küçük tek lokmalık yaptım. Tek milföy karesini merdaneyle biraz açmadan önce her tarafına çatalla delikler açtım, bıçakla dokuz parçaya ayırdım.


Tepsiye dizdikten sonra, çırpılmış yumurta sarısını sürüp 200 derecede ısınmış fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirdim. Sosisleri bütün olarak az yağlı tavada pişirdikten sonra dilimlere ayırıp kenara ayırdım. Beyaz peynir ve kaşar peynirlerini küp küp doğradım, onları da ayırdım.

Fırından çıkan milföylerin ilk sıcaklığı çıktıktan sonra önce sosis, sonra peynir olmak üzere üst üste koyup kürdan batırdım. Peynir istemeyen olabilir diye bir sırayı da sade sosisli yaptım.

Malzeme listesi vermiyorum çünkü, bir adet milföyden dokuz adet kanepe çıktığını hesaplayarak kendinize göre ayarlayabilirsiniz. Dediğim gibi daha büyük kanepeler isterseniz dokuza değil de dörde bölebilirsiniz. Elinizin altında biberli zeytininiz varsa en üste koyduğunuzda şık bir sunum olacaktır.

Kahvaltılık olarak da kullanabilirsiniz. Milföy hamuru beklediğinde çıtırlığını kaybettiği için tavsiyem aynı gün servisten hemen önce hazırlamanızdır

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder