6 Mart 2014 Perşembe

MAYALI HAMURDAN MİNİK ALMAN PASTASI

Uzun zamandır denemek ve fotoğraflamak istediğim Alman Pastası sonunda görücüye çıktı... Daha önce anlattığım alman pastası yayınımda mayalısını denemek istediğimi söyleyeli tam 8 ay geçmiş. Yapmaya bir iki kere yeltenmiştim ama mayalı bir hamur olduğu için evdeki kişi sayısına güvenemedim açıkçası. Kalabalık bir misafir olduğu zamana erteleyip, unutma ya da menüye uymama gibi durumlardan dolayı da biraz ötelenince bu zamana kadar gelmişiz.

Annemlere giderken genellikle bir şey almak yerine biz kardeşler ve yeğenler, çoluk çocuk hep beraber yiyelim diye bir şeyler yapıp götürürüm çoğu zaman. Bugün de evde son kullanma tarihi yaklaşmış olan yaş mayamla bir şey yapayım tatlı olsun ama ne olsun? diye düşünürken donut geldi aklıma. Sonra nasıl olduysa alman pastasını anımsayıp, hemen işe koyuldum. Akşamdan kremamı hazırlayıp buzdolabına kaldırdım. Sabah da uyanınca hamurumu mayaladım, geriye bir şey kalmadı zaten, yuvarlama, pişirme ve sıkma torbasına doldurduğum kremasını doldurma...


Malzemeler:

Hamuru İçin:

1 çay bardağı süt
1 çay bardağı su ( ben yoğurt suyu kullandım )
1 çay bardağı erimiş tereyağ
1 çay bardağı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket yaş maya
2 yumurtanın sarısı
2 yemek kaşığı yoğurt
aldığı kadar un


Kreması için:

3 su bardağı süt ( 200 ml'lik )
3 dolu yemek kaşığı un
1 dolu yemek kaşığı mısır nişastası
2 yumurtanın sarısı
1 paket vanilya ( ben koymadım )

Krema için gereken bütün malzemeleri vanilya hariç süt soğukken iyice çırpın. Ocağa alıp karıştırarak kaynayana kadar pişirin vanilyayı da ekleyip altını kapatın. Üzeri kabuk tutmasın diye ara ara karıştırarak iyice soğutun. Eğer önceden yaparsanız gene kabuk tutmaması için üzerine değecek şekilde strech film sererek buzdolabında muhafaza edin. 


Süte bir kaç damla limon damlatın ve bir kenarda bekletin. Mayayı ve şekeri ılık suyun içinde eritin. Geniş bir kaba bir miktar un koyun. Ortasını havuz gibi yapın ve mayalı suyu içine dökün.Üzerini kapatacak kadar un dökün. Maya köpürünceye ve un çatlaklarından çıkmaya başlayıncaya kadar bekleyin. Çok un koyarsanız çatlamayı göremezsiniz, üstünü örtmesi yeterli. ( Hamur çatlama olayını burada daha ayrıntılı anlatmıştım ) Kenarda bekleyen limonlu süt ve kalan tüm malzemeleri de karıştırarak yeterli un ilavesiyle yumuşak, hafif ele yapışan bir hamur yapın.


Hamuru 1 saat kadar ılık bir yerde iki katı büyüklüğe ulaşana kadar mayalandırın. Mayalanan hamurdan cevizden biraz daha büyük bezeler alıp yuvarlayarak yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye üç parmak boşluk bırakarak dizin. Ortaları çok kabarmasın diye elinizle ortalarına hafif hafif bastırıp yassılaştırın. Üzerini temiz bir mutfak beziyle örterek 20 dakika kadar tekrar mayalanmaya bırakın. 190 derecede yaklaşık 15-20 dakika üzeri hafif pembeleşene kadar pişirin. İlk sıcaklığı çıkınca altları terleme yapmasın diye tel ızgaraya alın. Soğuyunca ortasından keserek tam koparmadan ikiye ayırın. İyice soğumuş kremayı sıkma torbasına doldurarak sıkın ya da kaşıkla yeterli miktarlarda doldurun. Ben bol kremalı sevdiğim için kremayı bol doldurdum. 20 tane minik alman pastası oldu. Üzerine bolca pudra şekeri eleyerek ya da çikolata sosu ve dilediğiniz süslemelerle servis edin.


2 yorum:

  1. Merhaba,tarifleriniz tam benim tarzım çok beğendim.mayalı alman pastasını maya koktuğu ve ekmek kıvamında olduğu için 1-2denemeden sonra yapmamıştım ama kızlarım çok seviyor.sizin tarifinizdeki un miktarı ne kadardı acaba?1paket maya çok değilmi?birde hamur pişince puf puf bir yapıdamı?tekrar denemek istiyorum.sizinde elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözleriniz için teşekkür ederim...Tarif için maya ölçüsü iyi geliyor fakat siz ilk deneme için, hem de mayalı hamurlar ertesi güne tazeliğini kaybettikleri için ölçüyü yarıya indirerek deneyebilirsiniz. Benim de başka denemelerim var ama en puf sonucu bunda yakaladığım için bu reçeteyi denemenizi tavsiye ederim.Un miktarını yumuşak ve hafif ele yapışan bir kıvam alana kadar ilave ederek ayarlayabilirsiniz.

      Sil