6 Mart 2014 Perşembe

ŞEKER HAMURU KAPLAMAYA UYGUN KURABİYE 2


Bu haftaki dersimizde şeker hamurlu kurabiye kapladık. Daha önce de yayınladığım kurabiye tarifinde başıma gelen aksilikleri ve püf noktalarını paylaşmaya çalışmıştım. Bugün de bir kaç ek ve benzer bilgilerle beraber biraz daha farklı bir kurabiye hamuru tarifi veriyorum. Ama daha önce de söylediğim gibi, iş sadece hamurda değil fırın sıcaklığından hamurun içine aldığı un miktarına kadar birçok faktör hamurun şeklini deforme edebiliyor. Bizim kursta fırının dengesiz sıcaklığından dolayı kimi kurabiye gayet düzgünken kimisi çekerek küçüldü. Öğretmenin dikkat çektiği hususlardan biri de, hamuru mümkün olan en az sayıda açıp her açma sonunda içine tekrar un çekmesini önlememiz oldu. Yani her açtığınız hamurdan mümkün olduğunca şekil çıkartıp, kalan hamuru tekrar toplayıp açma sayısını azaltmak.
           
Ben kızıma pembe elbise, oğluma da yeni düşmeye başlayan süt dişleri için diş kurabiyesi yaptım. Ben şeker hamurunu sulandırılmış bal ile yapıştırıyorum fakat sınıfta sadece suyla yapıştırdık. Bal tadından hoşlanmıyorsanız ya da ağır geliyorsa su da iş görüyormuş anlayacağınız...


Malzemeler:

400 gr un
250 gr margarin
1 su bardağı pudra şekeri
2 yumurtanın sarısı
vanilin, tarçın, zencefil vb.


Unu bir tezgaha alın. Margarini ortasına koyun ve keskin ve biraz büyük bir bıçakla kum gibi bir görüntü oluşana kadar satırla et kıyar gibi, bir eliniz sapını bir eliniz bıçağın ucunda olacak şekilde doğrayın. Bu işlem kurabiyenizin daha lezzetli olmasını sağlıyormuş. Pudra şekerini de ekleyip biraz daha bıçakla kıyın. Hamurun ortasına yumurta sarılarını ekleyin ve hamur toparlanana kadar elinizle yoğurun.

Hamur toparlanınca hamuru ikiye ayırıp hafif unlanmış tezgahta merdane yardımıyla yarım santim kadar açın.


Kalıplarla hamuru ekonomik kullanarak mümkün olan her yerinden şekiller çıkarın. Kalan hamuru tekrar toparlayıp çok yoğurmadan açarak diğer parçaya da aynı işlemleri uygulayın 150 derecede kenarlar hafif renk alana kadar yaklaşık 20 dakika pişirin. İyice soğuyan kurabiyeler şeker hamuru kaplanmaya hazır.





Bunlar da sınıfta yapılanlardan örnekler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder