14 Mart 2013 Perşembe

ARAP KURABİYE


  Çocuklar sabah kahvaltıda yumurtaların beyazını yediklerinden sarılarını yemek hep bana kalıyor. Artık buna bir çare bulma gerekiyor dedim ve yumurta sarılı tarifler aramaya koyuldum. Birkaç tarif içinden bu tarifi yapmaya karar verdim. Sihirli mutfağım da dereceye girmiş bir kurabiye diye bahsediliyordu bu reçeteden, ama hamurunun içinde şeker olmadığını farkedince biraz tereddüt ettim. Daha sonra aynı tarifi başka yerlerde de  araştırınca aynı övgüleri okudum.

Gene de hafif çekimser olarak kurabiyeyi yarım ölçü yaptım. Bir tepsi kurabiye çıkıyor bu ölçülerden. Bir de üstüne buladığımız karışımın ölçüleri de çok fazla geldi. Artmasın diye azalttım, gene de arttı. Yakın zamanda tekrarlamak istediğim bir kurabiye olduğu için bir kavanoza koyup dolaba kaldırdım. Üzeri için nesquick vardı reçetede ama bizde mevcut olmadığı için nescafe gold kullandım, tabii şekeri biraz arttırmak zorunda kaldım. Eğer siz nesquick kullanırsanız pudra şekerini yarım çay bardağı yapın çok tatlı olmasın buradan orjinal ölçülerine bakabilirsiniz.

Malzemeler:

125 gr tereyağ
iki haşlanmış yumurta sarısı
bir paket vanilya
aldığı kadar un

Üzeri için:

yarım çay bardağı ( 25 gr'lık bir paket ) kakao
1 çay bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı nescafe gold


  Haşlanmış yumurta ve vanilyayı bir karıştırma kabında parmaklarımızla ezin.Yumuşak tereyağını da ekleyip birbirine iyice yedirin. Unu yavaş yavaş ekleyip, yumuşak ele yapışmayan bir hamur  elde edin.


Cevizden biraz küçük toplar yapıp yağlanmış fırın tepsisine dizin. 160 derecede hafif rengi dönene kadar yaklaşık 20 dakika pişirin. Kurabiyelerin altına bakarak da kurabiyelerin pişip pişmediğini  takip edebiliriz. Altını kaldırıp baktığımızda, kızarmış ise pişmiş demektir.

Onlar fırında pişerken üst malzemeleri derin bir kapta karıştırıp harmanlayalım. Ben nescafe iri iri görünmesin diye parmaklarımla ezip elekten geçirdim. Nesquick kullanıyorsanız bu işleme gerek yok.


Fırından çıkan kurabiyeleri sıcakken dikkatli bir şekilde alıp, kakaolu üst malzemeye bulayın.Ben üçer dörder tane atıp kabın içinde döndürdükten sonra servis kabına aldım. Hepsi bittikten sonra bir kere daha aynı işlemi tekrarladım. İçinde şekeri yok diye iyice çeksin istedim üst malzemeyi. Biraz soğuması için kenara ayırdım ama bir tane tadına bakmayı da ihmal etmedim. Ağzıma atmamla içinde dağılıp gitmesi bir oldu. Oğluma da tattırdım " pamuk gibi olmuş " deyince tamamdır dedim...eğer daha önce denemediyseniz yakın zamanda yapılacaklar listesine muhakkak alın derim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder