13 Mart 2013 Çarşamba

BONİBONLU KURABİYE


  Çocuklara yedirebilmek için allayıp pulladığımız tariflerden biri.Abur cubur gözüken herşey onlar için ideal yiyecek çünkü.Ben bu kurabiyeyi damla çikolatalı da yapıyorum.Siz isterseniz çocuğunuzun zevki doğrultusunda çeşitlendirebilirsiniz.Bu bütün kurabiye tarifleri için geçerli.Ben her aldığım tarifte ufak tefek değişiklikler yaparım.Hiç birşey olmadı şekliyle oynarım.Ama temel reçeteye sadık kalırım.Blog yazmak bana o yüzden çok yaradı, bütün tariflerimi tekrar yapıyorum ve not alıyorum.Böylece sabit bir reçete elde etmiş oluyorum.Gelelim tarife:

Malzemeler,
250gr tereyağ
bir yumurtanın sarısı
bir bardak şeker
kabartma tozu
aldığı kadar un




 
 
 Bütün malzemeleri karıştırma kabımıza alalım.Yeterince unu ekleyip kulak memesi kıvamında bir hamur elde edelim.Ceviz büyüklüğünde toplar alıp elimizde yuvarlayalım.Yağlanmış tepsiye dizelim.Bonibonlarımızı kurabiyelerimizin üzerine hafifçe bastırarak yerleştirelim.170 derece ısınmış fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder