29 Mart 2013 Cuma

DİKENLİ PATATES TOPLARI


Bezelye, havuç gibi iç malzemesiyle et yemeklerinin yanına  garnitur, pazar sabahları kahvaltı da içine sosis, salam benzeri şarküteri ürünleriyle  değişik bir alternatif bu toplar. Patatesler haşlanmış oldukları için kızgın yağa atıldıkları takdirde fazla yağ da çekmiyorlar. Ben içine biberli zeytin ve kaşar kullandım bu defa. Ama bence en çok yakışan salam. Yeşilliğim olmadığı için bu sefer kullanamadım ama siz mutlaka öyle deneyin...




Malzemeler:

2 adet orta boy patates
1 yumurtanın sarısı
1 çorba kaşığı nişasta
tuz, karabiber, muskat rendesi, toz kırmızı biber
bir tatlı kaşığı dolusu hardal ( arzuya göre )
bir tutam dereotu veya maydanoz

üzeri için:

bir su bardağı kadar tel şehriye
bir yumurta beyazı

iç malzeme:

biberli zeytin, kaşar

  Tuzlu suda haşladığımız patatesleri rendeledikten sonra içine  bütün malzemeleri karıştırıp bir hamur elde ediyoruz. Boş bir tabağa şehriyemizi döküyoruz başka bir tabağa da beyazları hazırlıyoruz. Elimizde top yaptığımız hamurun içine istediğimiz malzemeyi (ben rendelediğim kaşarı ve biberli zeytini koydum) koyup top yapıp kapatıyoruz. Yumuşak olduğu için şekil vermesi kolay oluyor. Biraz tuzla  hafif çırptığımız yumurta beyazına, ardından şehriyeye bulayıp kızgın yağda altın rengi alıncaya kadar kızartıyoruz. Elimizi hızlı tutmamız lazım ateş harlı olduğu için çabuk kızarıyor.



















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder