18 Mart 2013 Pazartesi

EVDE KARAMEL YAPIMI


  Çok dolaştım karamel tarifi için ama kayda değer bir tarif bulamadım. Ben de deneme yanılma yöntemini deneyerek pastalar, dondurmalar ve kurabiyeler için uygun, topladığım bilgilerden bir derleme yaptım. Bir yerde, şekerle beraber suyu koyup amber rengi olana kadar karıştırıyorsun diye paylaşmış bir arkadaş ama, bunun içinde su var nasıl karamelize olacak bu diye düşünürken,  ya tutarsa diyerek denedim, ama olmadı.Sanırım suyun buharlaşması için epey beklemek gerekiyordu, hafif bir sarılık olur gibi oldu  tereyağını, ardından kremasını ekledim, gene olmadı. E bu malzeme ne olacak şimdi derken un süt ekledim, muhallebi oldu:)

   Ben bir zamanlar yapmıştım bunu diye düşünürken kendim denemeye karar verdim. İlkinde karamel tadı çok olsun diye şeker kahverengi olana kadar ocakta tuttum, görüntüde sorun yok ama tadı acımsı oldu.


  Rengi sarıdan kahverengiye dönerken hemen ocaktan alın çünkü tavanın sıcaklığıyla biraz daha pişmeye devam ediyor.Bir önerimde yanınızda soğuk su dolu bir kap bulundurun, ocaktan aldığınız kabı hemen bu su dolu kabın içine oturtun ki pişme devam etmesin. İkinci denememde o yüzden biraz daha erken aldım ocaktan. Resimlerde fark çok belli değil belki ama yardımcı olur diye koymayı uygun gördüm. Dikkatli bakılırsa yukarıdaki koyuluk burada yok.


  Tavayı ocaktan çektikten sonra tüm malzemeleri yanınızda hazır edin. Suyu eklerken tava sıcak olduğu için dikkatli davranmak  gerekiyor. Suyu mümkün olduğunca aşağıdan tutup karıştırarak yedirin. Hızlı olmak pürüzsüz bir kıvam için önemli.Bir de şeker erirken karıştırmak zorunda kaldım  şeker tahta kaşığımda taşlaştı. Siz kısık ateşte hiç kaşık sokmadan renginin dönmesine bekleyin. Renk kararı size kalmış eğer yoğun karamel tadı olsun derseniz koyu, ben tatlı severim derseniz kehribar rengi olunca ocaktan alın.

Malzemeler:

1 çay bardağı toz şeker
1/2 çay bardağı su
arzuya göre 1 çay kaşığı nişasta ( biraz daha yoğun bir kıvam için 2 çay kaşığı yapabilirsiniz )
1/3 su bardağı  süt kreması


   Önce nişastayı suyun içinde karıştırmak suretiyle eritelim, kenara alalım. Şekeri tavaya alıp kısık ateşte rengi sarıdan kahverengiye döndüğü anda ocaktan alın.





   Dikkatli bir şekilde nişastalı suyu karıştırarak ekleyelim. Kremayı da ekledikten karıştırarak pürüzsüzleşince orta ateşteki ocağa alalım.


    Kenarlardan köpürmeye başlayınca fokurdamadan ocaktan alın. Cam bir kaba aktarıp buzdolabında bir aya kadar saklayabilirsiniz. Kullanmadan önce buzdolabından çıkarıp yumuşamasını beklerseniz, kullanıma hazır duruma gelir.


5 yorum:

  1. tarifiniz çok hoş ancak dondurma ve pastaların üzerinde katılaşmadan krema gibi kalabiliyor mu?

    YanıtlaSil
  2. Eğer buzdolabına kaldırmadan kullanır ve biraz da kremasının miktarını arttırırsanız,sanırım istediğiniz kıvamı yakalayabilirsiniz.İçinde krema olduğundan buzdolabına kaldırmak zorunda olduğunuz için bir süre oda sıcaklığına gelmesini beklerseniz daha akışkan bir karameliniz olur.

    YanıtlaSil
  3. ben yaptım ama taş gibi semsert oldu ne yapmam lazım?

    YanıtlaSil
  4. şekeri mi fazla yaktınız acaba? Aslında öyle bir durumda süt kremasının yumuşatması gerekiyor ama... Dilerseniz ocakta, hatta daha garantisi benmari usulu ısıtıp biraz daha krema ekleyerek yumuşatabilirsiniz...

    YanıtlaSil