10 Nisan 2013 Çarşamba

SÜT REÇELİ ( SWETENED CONDENSED MİLK )

Koyulaştırılmış süt ya da şekerli süt ( swetened condensed milk ) de denilen eskilerden kalma bir reçel türü. Kısık ateşte uzun süre kaynatılarak içindeki su miktarının buharlaşmasıyla olusuyor. Daha ağdamsı bir kıvam ve karamelize (Dulce de Leche) bir renk isteniyorsa sütün kaynamaya başlamasıyla birlikte içine şekeri ekleniyor. Beyaz bir renk elde etmek istenirse süt kaynayıp istenilen ölçüye düşünce o anda eklenen şekerle bir miktar daha kaynatılıp beyaz bir renk elde edilebiliyor.

Yurt dışında çok kullanılan bu ürünle ben kardeşim sayesinde tanıştım. En son denediğim irmik tatlısı çok başarılı oldu. Dondurma ise muhteşemdi. Süt reçelinin tarifinden sonra onunla yapabileceğimiz tatlı tariflerine de sıra gelecek. Lezzeti ve geniş kullanım alanına sahip bu ürünün yapımı da gayet basit,tek ihtiyacınız olan zaman. Mutfakta işiniz olduğu zamana denk getirmeniz sürekli gidip gelmek zorunluluğunu kaldıracağı için işinizi kolaylaştıracaktır. Bir litre sütten bir bardak kadar reçel elde edebiliriz.


 Ben sütün kaymağı içinde kalsın diye üzerinden sıyırmadan kaymağını için kattım. O yüzden pütürlü bir görüntüsü oldu. Teflon tencere içinde yaptığım için karamel rengi çok fazla oldu.

Malzemeler:

1 litre yağlı süt
1 bardaktan bir parmak az şeker
1 çay kaşığı karbonat

Sütünüzü tencere ( çelik tencere ) içine alalım. başından ayrılmadan kaynamasını bekleyelim. Kaynamaya başlayınca altını iyice kısalım. Bu arada sütün taşmaması için biraz sıcaklığının düşmesini bekleyip ocağa öyle koyalım. Sütümüz fokur fokur kaynamamalı. Hafif hafif tıkırdamalı. Şekeri ve karbonatı ekledikten sonra çok dikkatli olmalıyız. Karbonat sütü kabartacağı için derin tencere kullanmakta fayda var. 15-20 dakikada bir üzerinde oluşan kaymağı alırsak buhar çıkışını engellememiş oluruz. Tencereyi boş bıraktığınızda hem taşmaması hem de sütün patlamaması için içinde mutlaka tahta kaşık bulundurun.

 Benim ocağımda 1.5 saat sonra sütüm bir bardak kalmıştı. Siz de olduğunu düşündüğünüzde hem ölçmek için hem de süzmek için bir tel süzgeçten geçirin. Cam bir kavanoza alıp soğuduktan sonra buzdolabına kaldırırsanız üç hafta kadar tazeliğini koruyor. Ben beyaz bir renk istiyorum diyorsanız sütü kaynattıktan sonra karbonatı ekleyin ama şekeri en son süzüp ölçünüz tamamlandığı zaman ekleyin. Tekrar ocağa alıp şekerin erimesi için bir kaç dakika daha kaynatın.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder