8 Nisan 2013 Pazartesi

YUFKADAN MİDYE BÖREĞİ


  Poğaçamdan artan iç malzememi değerlendirmek için mandıradan gözleme yapmak için aldığım yufkaları kullandım. Böreğimi sardıktan sonra buzdolabı poşetinin içine koyup tepsiye birbirine değmeyecek şekilde dizdim. Derin dondurucuya tepsiyle kaldırıp, birkaç saat sonra sonra donduklarında tepsiyi alttan alıp buzdolabı poşetinin ağzını sıkıca bağladım. Ani bir misafirim geldiğinde birbirlerine yapışmadıkları için istediğim kadar çıkartıp çözülmesini beklemeden üstüne yumurta sarısını sürüp fırına atabilirim. Malzeme listesi vermiyorum siz kaç kişilik yapmak istiyorsanız bir yufkadan dört tane çıktığını hesap ederek yufkacınızdan ona göre yufka isteyin, iç malzemeyi de ister peynir ve maydanoz, ister patatesli yapabilirsiniz.



 Dörde ayırdığınız yufkanın sivri olan yüzünü size bakacak şekilde serin.Üstünü erittiğiniz tereyağ veya sıvıyağla yağlayınız.. 




Geniş olan kısmının ortasından işaret parmağınızla aşağı doğru çekerken sivri ucu da baş parmağınızla yukarı doğru toplayın







          Parmaklarınız birleşince yukarı doğru çekip sivri ucun iç kısımda kalmasını sağlayın.


 Sivri ucu içeride kalan yufkamızın yanlarda oluşan kanatlarını yanyana getirip kapatıyoruz.


 Alt kanatların uçlarında üst üste bindirip üstüne harcımızı koyuyoruz. Alttan sarmaya başlayıp pileli kısım üstte kalacak şekilde yağlanmış tepsimize diziyoruz.


    Üzerine çırpılmış yumurta sarısını sürdükten sonra 200 derece üzeri kızarıncaya kadar  pişiriyoruz.


6 yorum:

  1. bu ne guzel bir sunum seklidir...insanin midye saticisi olasi geliyo...tabii ki yufkadan midye saticisi!

    YanıtlaSil
  2. Deri dondurucuya kaldırmadan önce yumurta sarısı sürüyormusunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben derin dondurucuya kaldırırken sürüyorum. Buzu çözülmeden fırına verdiğim için buzluyken yumurta sarısı sürmek zor oluyor.

      Sil
  3. zuhal ceylan16 Ocak 2014 14:03

    Bunun mayalısının tarifini de verebilir misiniz? Daha önce başka bir blogda denemem hüsran oldu bir de sizden denemek isterim...

    YanıtlaSil
  4. Mayalısını bende bir iki kere denedim ama fotoğraflayamadığım için yayınlayamıyorum. Aşamaların fotoğrafları var ama bitmiş halini türlü sebeplerle bir türlü çekemedim ama en yakın zamanda tariflerimin arasına koyacağıma emin olabilirsiniz.

    YanıtlaSil