23 Mayıs 2013 Perşembe

BUTTERCREAM - PORTAKALLI YAĞLI KREMA

Resimle koyma konusunda çok kararsız kaldım çünkü yağlı kremam pastanın üstüne az geldi ve biraz sıvaması zor bir krema olduğu için hatalarım çok. 26 cm'lik pasta altını kapladı kaplamasına ama süslemelerim yüzünden çok ince bir tabaka kaplamak zorunda kaldım. Hal böyle olunca sıvarken oluşan kek kırıntılarını örtemedim.

Şeker hamuru altına da uygun bir krema aslında bir süre buzdolabında muhafaza edip sertleşmesini beklemek gerekiyor sadece. Dilimleme içinde ideal; sertleşen krema dilimlemeyi kolaylaştırıyor.

Adı üstünde yağlı bir krema. Araştırmalarımda sadece pudra şekeri ve tereyağı ile yapılan tariflerle karşılaştım daha çok, cafe fernando'da yumurta beyazıyla yapılan tarifi görünce biraz daha hafif olabilir diye düşündüm. Yağ kokusu gitsin ben biraz portakal suyu ve kabuğunun rendesini kullandım. Çırpma esnasında kakao eklemesiyle çikolatalı bir görüntü verebilirsiniz. Çikolatayı eritip tereyağından önce ekleyebilirsiniz.

Erimiş halini ben daha çok beğendim gerçekten yağlı bir krema gibi, ama donuk halini pek beğenmedim açıkçası bildiğimiz tereyağ tadı, ama şekerli. Aslında tadına bakanlar benim kadar karamsar bakmadı olaya hatta çok beğenenler bile oldu. Damak tadı bu, belki siz de çok beğenirsiniz. Ya da şöyle tarif edeyim hazır pastaların üstündeki hazır kremalar var ya ondan işte. Ben onları da sevmem.

 
Malzemeler:

3 yumurta beyazı
1/2 su bardağı toz şeker
1 çay kaşığının ucuyla krem tartar ( tercihen )
1 fiske tuz
200 gr tereyağ ( oda sıcaklığında )
1 portakalın rendesi ( rendenin ince tarafıyla rendelenmiş )
1/2 çay bardağı portakal suyu

Yumurta beyazlarını benmari yöntemiyle sıcak su dolu bir kabın içine oturtuyoruz. Alttaki su kabının altını çok açmayalım ki beyazlarımız pişmesin.  İçine önce tuzu sonra şekeri yavaş yavaş ekleyip mikserin hızını artırıyoruz. Yumurta beyazları kar gibi olacak ve içindeki şeker de eriyecek. Ayrıca bu arada beyazlarımız da pişeceği için çiğ yumurta derdimiz olmayacak. Parmağımızın ucuyla şekerlerin eiyip erimediğini kontrol ederken beyazların sıcaklığı iyice yükselmişse yumurtaları sıcak su dolu kabın üstünden alma zamanı gelmiş demektir.

Kabımızı aldıktan sonra biraz da soğuması için çırpalım. ısısı düştüğü zaman tereyağını yavaş yavaş ekleyelim. İyice karışıp özleşince portakal suyunu ve rendesini de ekleyelim. İyice çırpılan kremamız ( yaklaşık 5 dakika )kullanmaya hazır.

Eğer biraz sıvı gözüküyorsa biraz buzdolabında bekletin. fakat uzun süre kalırsa sürme de zorluk yaşarsınız. O zaman benmari ısıtarak tekrar istediğiniz kıvama getirebilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder