25 Mayıs 2013 Cumartesi

ÜÇ KATLI SÜRPRİZ KEK

       Bu tarifi burada ilk gördüğümde önce malzemelere baktım, un miktarı az geldi, kabartma tozu da yoktu, ama üç katmanlı bir kek vardı ortada, garip geldi açıkçası. Ben böyle garip, değişik tarifleri deneme saplantılı olduğum için hemen işe koyuldum. Sıvı bir kremayı fırına verdim üç katlı bir kek çıktı ortaya.

      En üstte yumuşacık bir kek -ki benim en sevdiğim yer burası oldu, ortada yumuşak bir krema - burası da çok güzel, en altta da unu fazla gelmiş gibi sert bir muhallebi. Kahveyle nefis oldu. Bu krem karamelli portakalı kek gibi bir tarif, sonuç insanı şaşırtıyor. Bir kere deneyin kararı siz verin bence.

 
Malzemeler:
 
  • 110 gr tereyağ
  • 600 ml süt
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 su bardağı un
  • 3 adet orta boy yumurta
  • 2 çay bardağı şeker
  • 2 damla elma sirkesi ( ben üzüm sirkesi kullandım )
  • 50 gr çikolata
  • bir tatlı kaşığı vanilya

  • Yapılışı:

  • Sütünüzü kaynatmadan sadece ısıtıp içine tereyağ ve çikolatayı ekleyip eritelim.

  • Yumurtalarınızın aklarını bir kaba, sarılarını bir kaba alalım. Beyazlarına sirkemizi ekleyip şanti kıvamına gelinceye kadar çırpalım. Ters çevirdiğimizde düşmüyorsa olmuş demektir.

  • Yumurta sarılarını şekerle beraber çırpalım. Krema kıvamı alıp beyazlayınca yavaş yavaş sütümüzü ekleyelim. Un ve kakaoyu da eleyip ekleyelim. Ardından beyazları da katıp karıştıralım. Karışımı yağlanmış tepsimize dökelim. Sıvı olduğu için kelepçeli kek kalıbı kullanmayalım.

  • Sulu bir kıvamda olduğu için kalıbı fırına yerleştirirken dikkat edelim. 180 derecede 45-50 dakika pişirin. Ben kürdan testi uyguladım ama keki anlayabilmek için kürdanın sadece ucunu batırdım. Sıcakta yenilebildiği gibi soğuk dinlenmiş halini ben daha çok beğendim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder