21 Şubat 2013 Perşembe

EVDE MARSHMALLOW YAPIMI


 
Çocukların bu yumuşak şekerleri çok sevdiği bir gerçek. Benim de onlardan kalır yanım yok gerçi. Paketin üstünü okuduğumda bilmediğim birçok şey beni bu tarifi aramaya yönlendirdi. Bunun reçetesi de pek masum değil ama hazırlara göre sütten çıkmış ak kaşık. Abur cuburları ne yaparsak yapalım hayatımızdan çıkartamıyoruz madem; biz de kötünün iyisini yapmaya çalışalım.


 Artık glikoz,jelatin gibi malzemeleri bulmak meraklısı için hiç de zor değil. Kemeraltında bile bulabiliyoruz. (İsteyene adresleri verebilirim ) Ben de kızımın doğum günü için yaptığım angry birds pastadan artan şeker hamuru malzemelerinden kullandım.Şeker hamurunu bu sefer kendim yaptım. Tarifini daha sonra vermeyi planlıyorum. Şimdi gelelim marshmallowa; tadı düşündüğümden daha iyi oldu, misafirler için lokum olarak bile servis edilebilir. Bence deneyin.

Malzemeler:

2 çorba kaşığı toz jelatin
1 su bardağı su
2 su bardağı toz şeker
1 bardaktan biraz eksik glikoz
çay kaşığının ucuyla tuz 
2 paket vanilya
üzeri için hindistan cevizi

 

Suyun yarısını ve jelatini çırpma kabına alıyoruz. Jelatini serperek dökün,tek bir yerde topaklanmasın. Mikserle kabarana kadar 1-2 dakika çırpın.

Kenarda beklerken şeker,glikoz,bir çimdik tuz ve suyun kalanını bir tencereye alalım. Glikoz eriyip akışkan duruma gelene kadar kaynatmadan ısıt. Kenardaki jelatinin üzerine dök. Bundan sonrası bilek gücü yaklaşık 15 dakika mikserle çırp. Çırptıkça rengi beyaza dönecek ve ağırlaşıp kpyu bir kıvam alacak.  Çırpma esnasında iki paket vanilyayı da karışıma ekle ve çırpmaya devam et.

 
Stand mikserin varsa rahat, yoksa benim gibi el değiştirerek, bir yerlere dayanarak usanmadan çırp. Bembeyaz olacak ve krem şanti gibi bir kıvamı olacak. Tabanına pudra şekeri ve nişasta ya da hindistan cevizi döktüğün istediğin bir kaba aktar. Kalıba dökünce kalıbı biraz tezgaha vur hava kabarcıkları varsa gitsin.Hızlı davranman lazım çünkü, jelatinden ötürü çabuk donuyor. Buzdolabına koyup bir gece beklet.

 
Kalıplarla kesince yapışan yüzeyleri kalmasın diye her tarafını hindistan cevizine buladım. İsterseniz lokum gibi küpler de kesebilirsiniz. Gıda boyasıyla renklendirilmiş hindistan cevizlerine bulayabilirsiniz.

İçinde bozulacak birşey olmadığı için uzun süre saklanabiliyor. Marshmallowlu kurabiye tariflerim yakında...


5 yorum:

  1. çok güzeel ama ben glikoz bulamam maalesef :( o olmayınca da olmuyor dimi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif Hanım; Glikoz'u ben buldum fakat bence çok pahalı 1 kg. 8-9 tl arası ve her ne kadar kullanılması gereken bir malzeme olsa da pek o kadarda sağlıklı değil. ben risk alarak glikoz kullanmadan yaptım. ve çokta güzel oldu asla sert olmadı ve çokta güzel köpürdü ve yumuşak oldu. Glikozsuz gönül rahatlığı ile yapabilirsiniz, yaparsanız hem size hemde site sahibine ufak bir tiyo; yaparken köpürdükten sonra hafif ılıkken hatta tam tepsiye dökmeden önce en son aşamada toz içecekler ile çeşitli meyve aromaları verilebilir. ben çilekli yaptım çok çok güzel oldu.

      Sil
    2. Teşekkürler Orkun Süllü glikozsuz mutlaka denicem. Balla denemek istiyordum artık şart oldu:)

      Sil
    3. Rica ederim. Bal ısıtıldığında HMF (Hidroksimetil Furfural) ortaya çıkar ve çok tehlikelidir. yani kısacası bal en fazla 80 derece olmalıdır bu ısının üstüne çıkarsa bal bozulur sağlık açısından zararlıdır. ben sadece şeker su jelatin kullandım aroma için toz içecek ekledim. nescafe'li denemek istiyorum :)) benden önce denerseniz, deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim. son birşey daha jelatin kullanırken bloom değeri yüksek olanlardan kullanınız daha çok direnç gösterir. ben 250 bloom kullandım. zaten en yükseği 300 bloom'dur.

      Sil
  2. üzgünüm ama bu tarifte glukoz şsrt,bazı yerlerde glukozun yerine bal kullanılabileceğini okumuştum,bir de bire iki ölçü şekerle ağır bir şurup hazırlayabilirsin. Ben ikisini de denemediğim için net bir şey söyleyemiyorum. Ama eğer İzmir'deysen bulabileceğin yerleri söylerim.

    YanıtlaSil