21 Şubat 2013 Perşembe

CHEESE CAKE - PEYKEK


Yağ miktarı çok az oldukça hafif bir tarif.Yaz dönemi için uygun tatlılardan biri.Üstü için
vişne,şeftali tazesiyle daha lezzetli oluyor.Kışın portakal da kullanabilirsiniz..Ana malzemeler aşağıda reçeteyi kendi zevkinize göre ayarlayabilirsiniz.

Malzemeler:

tabanı için:

2 paket kepekli bisküvi ( ben yulaflı kullandım )
125gr tereyağ

kreması için:

1 küçük paket 200gr labne peyniri
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı şeker
3 yumurta

üstü için:

2 su bardağı meyva suyu ( ben vişne suyu kullanıyorum )
2 çorba kaşığı mısır nişastası
2 çorba kaşığı şeker
varsa vişne,ahudu,böğürtlen taneleri




Bisküvileri rondoda un haline getiriyoruz.Yumuşak tereyağı da ekleyip beraber yoğuruyoruz.Kelepçeli kalıba döküp bütün tabana yayıyoruz.Avcumuzun içiyle bastırarak sıkıştırıyoruz.Buzdolabında üst malzemeyi hazırlayana kadar bekletiyoruz.

Kreması için 3 yumurtayı şekerle çırpıyoruz.Şeker eriyince içine labneyi.vanilyayı ve yoğurdu ekliyoruz.Pürüzsüz bir kıvam oluncaya kadar çırpıyoruz.Bisküvilerin üzerine döküyoruz.180 derecede ısıtılmış fırında 40-45 dk pişiriyoruz.Kremamız sulu bir krema oluyor.Fırındayken kalıbı hafif sallıyoruz.Artık sallanmadığını gördüğümüzde fırından alabiliriz.

Peltesi için meyve suyunu tencereye alıyoruz.şekeri ekliyoruz.( ben hiç şeker koymuyorum ) Nişastamızı biraz su veya meyva suyunda eritiyoruz.Kaynayan meyva suyuna ekliyoruz.Bir taşım kaynatıp ilk sıcaklığı çıktıktan sonra soğuyan peynirli kremamızın üstüne döküyoruz.Varsa meyve taneleriyle sülüyoruz.Buzluğumda vişnem kalmadığı için ben sade yaptım. Bir gece önceden yaparsanız servisi daha kolay lezzeti de daha güzel olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder