21 Şubat 2013 Perşembe

KARNIBAHAR SALATASI

Sebzeleri artık sadece kendi suyunda haşlıyorum.Tenceriyi kapağı kapalı ısıtıyorum.Elimle ellediğimde epey ısınmış olacak.Yıkadığım sebzeleri süzmeden suyuyla tencereye koyuyorum.Tencerenin yarısına kadar doldurmamız gerektiği için ona göre tencere seçin.Kesinlikle çelik tencere olsun.İnce tabanlılarda ısıyı çok alacağı için yanma ihtimali yüksek.Çok kısık ateşte kapağını açmadan sebzesine göre belli bir zaman sonra kontrol ediyorum.Çok buhar çıkışı olduysa yarım çay bardağı kadar su ekliyorum.Şimdi buharlı pişirici aparatları heryerde var.Aparatı uygun tencereye yerleştirip dibine biraz su ekledinmi başarılı sonuçlar alıyorsun.Dibinde artan suyu  da dolaba koyuyorum çorbalarıma ekliyorum.

Malzemeler:

Bir küçük boy karnıbahar
İki adet orta boy havuç
Bir bardak yoğurt
zeytinyağ
Sarımsak
tuz
sumak

Karnıbaharı elimizle çiçek çiçek kopartıyoruz.Havuçlarla beraber yıkıyoruz.Haşladıktan sonra süzüyoruz.Havuçların kabuğunu soyuyoruz.Yoğurda rendelediğimiz sarımsağı tuzu zeytinyağını ekleyip karıştırıyoruz ve sebzelerimizin üstünde gezdiriyoruz.Sumakla süsleyip servis yapıyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder