14 Haziran 2013 Cuma

ROYAL ICING'Lİ KURABİYE DENEMELERİM



Şeker hamuruyla uğraşmayı seviyorum ama tadını seviyor musun? derseniz şöyle bir düşünürüm. Sanırım bu yüzden, şu royal icingi hep merak etmişimdir. Kafi miktarda yaptığım şeker hamurlu kurabiyelerinden sonra artık deneme zamanı geldi dedim ve derin dondurucuda bekleyen kurabiyelerimi de değerlendirebileceğimi düşünerek yapmaya koyuldum. Blogger arkadaşlarıma baktım tabii ilk olarak, ama hiç biri çok aydınlatıcı açıklamalarda bulunmamışlar ya da ben denk gelemedim, bilmiyorum. İçindeki yumurta akı beni biraz rahatsız etti, açıkçası biraz tedirgin oldum ama, baktım bu iş böyle yapılıyor hemen tüketmek şartıyla deneme işine girdim.

Bir yumurta beyazıyla epey bir kurabiye kaplayabilirsiniz. Gerçi benimkiler sanırım biraz ince oldular ama, ilk elin günahı olmazmış:)) Aslında çok kalın olmaması da bir açıdan iyi kurabiyenin tadını çok değiştirmiyor, tabii kalın dolgu da daha gösterişli duruyor. Evet tadına gelirsek bir dahaki sefere içine vanilya koyup yumurtanın kokusunu bastırmasını sağlamayı düşünüyorum. Ama şeker hamurundan daha göstertişli duruyor. Şekillendirmeler de tamamiyle pratiğe dayanıyor elim alıştıkça eminim çok daha iyi modeller ortaya çıkartabilirim. Bir de çiğ yumurta beyazı yerine mereng tozuyla yapılabiliyormuş, pasta malzemesi satan bir dükkana gittiğimde onun da bilgisini alırsam sizi haberdar ederim.

Icing hazırlamak basit bir iş aslına iş sadece kıvamı ayarlamakta. Kıvamı ise şöyle ayarlanıyor; bir kaşıkla aldığınız icingi geri koyduğunuzda beş saniye kadar kremaya karışmıyorsa kıvam tamam demektir. Bunun için deneme yanılmadan başka deneyebileceğiniz bir metot yok. Siz de benim gibi bu kaplamayla hiç karşılaşmadıysanız, kıvamına dair hiç bir fikriniz yoksa korkmayın o kadar da zor değil. Ben en başta tereddüt ettim ama hiç düşündüğüm gibi değilmiş. Çok ince bir kıvam ayarı yok çünkü üç aşağı beş yukarı siz de tutturabilirsiniz. Arkadaşlarımın konuşmalarını duyar gibiyim  'sen de her şey çok basit gibi anlatıyorsun hep'  isteyene basit diyorum ben de. Mutfağa gönül koyduysan, her şey uygulamaya bakıyor, zor hiç bir şey yok...

 
 



Royal icing tarifi:

1 yumurta beyazı
bir kaç damla limon
150 gr pudra şekeri


Önce pudra şekerini eleyin. ( Bir paketin tamamını eleyin çünkü yumurtanızın boyutuna göre daha fazla şekere ihtiyacınız olabilir ). Bu ölçüler küçük yumurtalar için verilmiştir. Yumurta beyazını cam bir kaba içine hiç sarı karışmamış şekilde alın. Mikserle çırpmaya başlayın. Köpüklenme başlayınca içine limonu sıkın. Elenmiş pudra şekerini yavaş yavaş ekleyip çırpmaya devam edin. Krem şanti kıvamında olacak eğer çok yumuşaksa pudra şekeriyle koyu olduysa damla damla olmak suretiyle sütle açabilirsiniz.

Küçük kaplara ayırıp içine istediğiniz renkleri katıp bir kaşıkla karıştırdıktan sonra sıkacağınız torba veya tüplere alın. Ben buzdolabı poşeti kullandım. Bir tane de yağlı kağıdı külah yaparak denedim. Üzerindeki turuncu bantta ne derseniz, şeffaf bandım yoktu koli bandı kullandım. Buzdolabı poşetlerinin uçlarını mümkün olduğunca ince kesin sonra isterseniz biraz daha deliği büyütebilirsiniz.Deneme amaçlı kalanları buzdolabına kaldırdım, yağlı kağıttaki ıcing ertesi güne donmuştu, sanırım bir yerden hava aldı. Buzdolabı poşetindekiler ise tekrar kullanılacak durumdaydı. Poşettekilerin kullanımı da daha kolay geldi bana. Yumuşak olduğu için kontrolü sağlayabildim.

Bir de kurabiyeleri şekillendirirken bir kabın içine ıslak bir bez koyup ıcing torbalarının uçları aşağıya bakacak şekilde yerleştirirseniz, kurumanın önüne geçebilirsiniz. Hatta buzdolabında da o şekilde saklayın

İstediğiniz şekilleri vermek için önce kurabiyeye bir çerçeve yapın bu kremanızın akmasını engelleyecek. Bir kaç kürdan yanınızda bulunsun ince işlerinizde size yardımcı olacak. Çerçeveyi çekip biraz bekledikten sonra icingle içini de doldurun ve kürdanla ince düzeltmeleri yapın. Şöyle hafif hafif sağa sola salladıktan sonra modelinize göre kurumaya bırakın. Kurutmadan ebruli yapmak istiyorum derseniz üzerine diğer renklerden damlatıp kürdanla şekillendirebilirsiniz. Icingi  elinize aldıktan sonra sizi zaten yönlendirecektir. Benim de aklımda hiç bir model yoktu ama bir sürü desen oluştu bir anda. Bitirdikten sonra şöyle de yapsaydım keşke dediğim modelleri hiç saymıyorum bile.


18 yorum:

  1. İlk deneme için çok iyi görünüyorlar...

    YanıtlaSil
  2. Yumurta beyaziyla yapınca kac gün içinde tüketmek gerekiyor? Ben denedigimde cok sulu oldular ve sekillerim hep deforme oldu neden olmus olabilir acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben buzdolabında muhafaza ederek en geç üç gün içinde tüketiyorum. Sulu olduğunda pudra şekeri ilave etmek gerekiyor. Her zaman kenara çerçeve çekip onun biraz kurumasını beklemek daha garanti sonuç veriyor. Eğer kuramasını beklemezseniz renkler ve desenler birbirine karışabiliyor.

      Sil
  3. Pudra şekeri yerine şeker olurmu? Şuan evde pudra şekerim yokta.ve kurabiyelerim hazir. Bi de limon suyu ne kadar ?

    YanıtlaSil
  4. maalesef toz şekerle olmaz. Yerken kıtır kıtır şekerler ağzınıza gelir, kıvam da tutmaz. Limon suyu bir kaç damla yeterli oluyor.

    YanıtlaSil
  5. Cox saqolun. Eledim. Buna bizde beze deyirler. Kizim kucagimdan düşmüyor. Bu yüzden pek güzel olmadi. Blogunuz çox güzel. Bende yeni blog sahibiyim. Ama vakit bulamadigimdan çok ilgilenemiyorum.yine de beklerim

    YanıtlaSil
  6. Beze yaparken fırınlıyoruz, bu tarif pişirilmiyor sulu bir kıvamı var. Evde küçük çocuk varsa yapması çok zor:)) en yakın zamanda ziyaretinize gelmeyi çok isterim...yorumlarınız için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  7. renklendirmede toz gıda boyaları kullanılabilirmi acaba ?

    YanıtlaSil
  8. Ben de bazı renklerde toz boya kullanıyorum. Jel boyalarla tek farkı daha kumlu bir görüntü oluşturuyor ama bu renge daha pastel bir hava verdiği için kötü durmuyor.

    YanıtlaSil
  9. şeker hamurunun üstüne kullanılabiliyor mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeker hamurlı kurabiye ya da pastalarınızın üstüne kullanabilirsiniz tabii:) gayet de güzel oluyor

      Sil
  10. İpek Hanım sanırım yanlışlıkla yorumunuzu sildim:( Ben bir gün daha buzdolabında bekletip ertesi gün kalan süslemelerimi yapmıştım. Yumurta akı tozu kullanınca daha uzun süre muhafaza edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  11. merhaba yazınızı okudum çok güzel fakat ben kursa gittim orada öğrendiğim dolaba koyunca parlaklığı gideceği.

    YanıtlaSil
  12. merhaba yazınızı okudum çok güzel fakat ben kursa gittim orada öğrendiğim dolaba koyunca parlaklığı gideceği.

    YanıtlaSil
  13. Teşekkür ederim Merve Hanım... Verdiğiniz bilgi değerli bir bilgi oldu bizim için...Bu tarifim çiğ yumurtayla olduğu için açıkçası dışarıda bekletmek pek istemedim ama yumurta akı tozuyla olan dediğiniz gibi dışarıda bekletilebilir.

    YanıtlaSil
  14. Merhaba yazınızı okudum çok güzel ve kurabiyeleriniz çok güzel görünüyorlar bende kurabiye yapıyorum ama royal icing konusu beni biraz endişelendiriyor çiğ yumurta beyazı ve çiğ olarak tüketmek ne kadar sağlıklı düşündürüyor açıkçası tşk ederim

    YanıtlaSil
  15. Limon suyu yumurta akını pişiriyor çırptıkça endişelenmeyin

    YanıtlaSil
  16. Arkadaşlar peki nasıl kuruyor üzeri ben yaptım ama kurumadi

    YanıtlaSil