11 Haziran 2013 Salı

MUZLU - ÇİLEKLİ RULO MUHALLEBİ

 Nefis bir sütlü tatlı, yiyen ikincisini muhakkak istiyor. Sıcak yaz akşamları için ideal. Tarif aslında bildiğimiz muhallebi, bir iki püf noktası dışında yapımı da gayet kolay.


Reçeteyi kendinize göre geliştirebilirsiniz. Dışını isterseniz hindistan cevizine bulayabilir, isterseniz evde kalmış bayat kek,bisküvi ve kurabiyelerinizi robottan çekip kullanabilirsiniz. Fındık, fıstık gibi kuruyemişleri gene dışına manto olarak veya içine meyveyle birlikte yahut sade olarak tüketebilirsiniz. İçine istediğiniz herhangi bir meyveyi koyup sarabilirsiniz. Bu tamamen sizin zevkinizle ve evdeki malzemelerle doğru orantılı. 
Kakaolu krem şanti kullanırsanız daha şık bir sunum elde edebileceğiniz gibi lezzeti de farklılaştırmış olursunuz. Ben cevizi pek tavsiye etmiyorum çünkü bir süre sonra ceviz muhallebiye rengini verip kararmaya neden olabiliyor.

Eğer daha tatlı isterseniz şekeri 1 yemek kaşığı daha artırabilirsiniz.
Döktüğünüz tepsinin geniş olması da önemli çünkü kalın olursa sararken çatlamalar oluyor. Keserken en fazla üç parmak kalınlığında keserseniz sarmanız daha kolay olacaktır. Bir de muhallebiyi pişirdikten sonra çırpma olayını es geçmeyin, çırpma işlemi elastikiyeti artırıyor ve daha düzgün rulolarınız oluyor.
 

Malzemeler:

1 litre süt
1 bardak un ( 200ml'lik standart bardaklardan )
1 bardak şeker ( arzuya göre 1 yemek kaşığı daha ekleyebilirsiniz. )
vanilya
1 yemek kaşığı tereyağ
kaymak tadında krem şanti
muz
hindistan cevizi

Tencereye süt, un, şekeri alıp kaynayana kadar karıştıralım, vanilyayı ve tereyağını da ekledikten sonra altını kapatalım. Mikser veya blenderle iyice çırpıp havalandıralım. Suyla yıkayıp fazla suyunu akıttığımız büyük fırın tepsisine dikkatli bir şekilde ince olarak dökelim. Kaşığın sırtını ıslatarak eşit bir şekilde yayılmasını sağlayabilirsiniz. Ben fırın tepsisi artı, küçük dikdörtgen borcamıma da döküyorum. Tek fırın tepsisiyle biraz kalın oluyor.

Muhallebi iyice soğuduğunda kaymak tadında krem şantiyi paketin üzerindeki tarife göre ( 1 bardak süt ile ) hazırlayın. Hazırladığınız şantiyi bekletmeden soğuyan muhallebinizin üstüne yayın. Muhallebiyi 2-3 parmak genişliğinde uzunlamasına kesin.


Geniş, kenarlı bir kaba bir bardak kadar hindistan cevizi, kırık bisküvi veya çekilmiş fındık dökün, muzları önce uzunlamasına ikiye sonra dörde ayırıp uygun uzunluklarda kesin. Yapacağımız rulonun uc kısımlarına muzları yerleştirdikten sonra itinalı bir şekilde rulonun iki ucu birleşinceye kadar saralım.


Daha sonra hindistan cevizi olan kaba alıp her tarafını bulayalım. Muhallebi bitinceye kadar aynı işlemi uyguladıktan sonra dolapta  1 saat kadar dinlendirip servis edebilirsiniz.


Çilekli krem şantiyle yapmış olduğum çilekli rulom...


4 yorum:

  1. Çok iştah açıcı görünüyorlar...hangi fotoğraf makinesini kullanıyorsunuz acaba? Çilek mevsiminde ilk deneyeceğim tarif olacak bu galiba, ama bu rulo yapma işi benim gibi tembeller için biraz caydırıcı olabilir:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben profesyonel bir makine kullanmıyorum... Önümüzdeki sezon bir kurs ve iyi bir fotoğraf makinesi almak hedeflerim arasında...Rulo yapmak bu lezzetin olmazsa olmazı...Ama gene de bana zor geliyor derseniz borcama bisküvileri yan yana boşluksuz dizdikten sonra sıcak muhallebiyi üzerine döküp soğuduğunda da üzerine krem şantiyi yayın.Soğutup keserek servis yapabilirsiniz.

      Sil
  2. Tarifler öyle güzel ki geriye doğru giderken buralara kadar geldim. Bende blogumda başka konuların yanında yemek tarifleri veriyorum. Yalnız burda izleme butonu yok o yüzden sadece Google dan ekledim. elinize sağlık, faydalı bir blog olmuş :)

    YanıtlaSil
  3. Güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim. Ben de sizin blogunuza bir göz attım çok doğal ve sıcak görünüyor. Geniş bir zamanımda ayrıntılı bakmayı çok isterim...İzleme butonumu kaldırmıştım tekrar koymanın zamanı geldi galiba:))

    YanıtlaSil