9 Haziran 2013 Pazar

KAKAO MANTOLU KURABİYE

Bu tarifi buradan aldım. Bir bakın derim çok değişik kurabiyeler var. Yalnız ilkinde tek ölçü yapın, çünkü iki tepsi çıkıyor. 
 
Blog sahibi kesinlikle tereyağ kullanılmasını tavsiye ediyor. Ben zaten uzun zaman önce margarini, vanilini, hazır çorba, bulyon ve pudingleri hayatımdan çıkardım. Çocuğum olduktan sonra da daha da itinalı olup ekmeğimi ve yoğurdumu da kendim yapar oldum.Çok da takıntılı olmamaya çalışıyorum ama paketlerdeki kek ve bisküvileri mümkün olduğunca az yedirmeye gayret ediyorum. Her zaman vakit ayırıp yapamıyorum diyorsanız, kurabiyelerinizi pişirip soğuduktan sonra buzdolabı poşetlerine koyup derin dondururucuda saklayabilirsiniz. Eğer koku yapma endişesi taşıyorsanız tekrar poşetleyin ya da vakumlu kaplarda saklayın. Ben çok et stoklamadığım için sadece buzdolabı poşeti yeterli oluyor. Buzlukta en çok koku yapan yiyecek et, balık tarzı yiyecekler olur çünkü.
 
İçinde su olmadığı için kurabiye, kek hatta poğaça tarzı yiyecekler donmuyorlar. Derin dondurucudan çıkardıktan sonra oda sıcaklığına gelmesi yeterli. Çocuklar istediğinde hemen çıkartıp vermenizde hiç bir sakınca yok. Sadece poğaçayı varsa mikro dalgada, yiyeceğiniz kadarını 15-20 saniye kadar ıstıtmanızı tavsiye ederim. Yoksa sıcak fırına sürüp 10 dakika kadar bekletebilirsiniz. Hiç denemedim ama kısık ateşteki tavanın üstünde bir süre ısıtabilirsiniz.
 
 
Malzemeler:

2 yemek kaşığı tam buğday unu
100 gr nişasta
100 gr pudra şekeri
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
70 gr çekilmiş ceviz
200 gr tereyağ
1 tatlı kaşığı vanilya
2-3 kaşık soğuk su
aldığı kadar un

kakaolu manto için:

2 yemek kaşığı kakao
3 yemek kaşığı şeker
çeyrek bardak süt kreması veya süt

Cevizi teflon tavada yağsız olarak biraz kavuralım ve soğuması için kenara ayıralım. Un. nişasta kabartma tozu, şeker ve vanilyayı beraber bir kaba eleyelim. Cevizleri, tereyağı ve suyu ekleyip yumuşak bir hamur elde edelim.

Hamuru ben 10 parçaya ayırdım. Siz istediğiniz parçaya ayırın. Ben küçük kurabiyeler yapmak istedim daha büyük yapmak isterseniz daha az parçaya ayırıp hepsini rulo yapın. Strech folyoya sarıp buzlukta on dakika bekletin.

Geniş ama kenarları yüksek bir tepsi ya da kapaklı bir kaba kakaolu şekerli karışımı dökün. Ruloların üstüne krema veya sütü bir fırça yardımıyla sürdükten sonra kakaolu karışıma bulayın. Bütün rulolara aynı işlemi uygadıktan sonra tepsinizin üstüne strech folyo serip buzdolabına en az 3-4 saat dinlenmeye kaldırın. Ben bir gece beklettim.


Buzdolabından çıkardıktan sonra strech folyo veya yağlı kağıt serdiğiniz tezgahta istediğiniz kalınlıklarda dilimlere ayırın. Yarım santim uygun olacaktır.


170 derecede 15 dakika hafif renk alana kadar pişirin.


1 yorum: