16 Nisan 2013 Salı

EV YAPIMI ÇOKOMEL KURABİYE



Kurabiyeyi hepimiz evimizde muhakkak yaparız. Hele birde evde ufaklıklar varsa onların sevdiği şeyler ön plana geçer. Bu kurabiyede onlardan... doğum günleri, kutlamalar ufak davetler için en prestijli kurabiyelerden. Eğer evde marshmallow yapıyorsam onunla, yoksa hazırlar satılanlarla yapıyorum. Bu denemem paket marshmallowla oldu. Aslında çok basit, bildiğiniz  herhangi bir kurabiyeyle de alt zemini hazırlayabilirsiniz. Ben kendi tarifimi yazıyorum, istediğinizi uygulamak size kalmış.

 İşin en oyalayan tarafı kurabiyeyi çikolataya bulamak, elleriniz biraz çikolataya bulanıyor o kadar:)


Malzemeler:

125 gr tereyağ
1 yumurtanın sarısı
1 çorba kaşığı kakao
1çorba kaşığı damla çikolata ( olmasa da olur )
1\2 su bardağı şeker
aldığı kadar un ( yaklaşık 1 su bardağı )
Bir paket marshmallow

Üzeri için:

Bir paket bitter çikolata


Geniş bir kapta elenmiş un, kakao ve şekeri bir kaşık yardımıyla harmanlayıp karıştırıyoruz. Oda sıcaklığındaki tereyağını ve yumurta sarısını katıp beraber karıştırıyoruz.Kulak memesi kıvamında ele yapışmayan bir hamur elde edince damla çikolatayı ekleyip yoğurmaya devam ediyoruz. Tezgaha biraz un serpip hamurumuzu merdane yardımıyla yaklaşık bir santim kalınlığında açıyoruz. Çay bardağıyla yuvarlaklar kesip yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye diziyoruz. Hamurumuz bitince 170 derecede yaklaşık 15 dakika pişiriyoruz.


Bu sırada marshmallowları ortadan ikiye kesiyoruz.Kurabiyelerimiz pişince fırını kapatıyoruz. Üstlerine kestiğimiz marshmallowların kesik tarafları alta gelecek şekilde yerleştirip tekrar sıcak fırına veriyoruz.


Marshmallowlar yumuşayınca elimizle biraz şekil verip fırından alıyoruz. Soğuması için ızgaranın üstüne alıyoruz. Soğuduktan sonra benmari erittiğimiz çikolataya batırıp yağlı kağıt serili tepsimizin üstünde soğumaya bırakıyoruz. İsterseniz üstüne kurumadan pasta süsleri,( sprinkle ) fındık, badem, hindistan cevizi vb serpip süsleyebilirsiniz. İyice soğuyup sertleşince yenmeye hazır hale geliyor.





6 yorum:

  1. http://www.hurriyetaile.com/haribo-chamallows-lezzet-yarismasi/haribo-chamallows-cokomel-tarifi-80.html

    BURDA SANIRIM TARİFİNİZİ ÇALMIŞLAR

    YanıtlaSil
  2. İlginiz için çok teşekkür ederim...Bu tarifimi göremedim fakat http://kurabiyekokuyor.blogspot.com.tr/2013/04/ev-yapimi-marshmallowlu-sandwich-kek.html bu tarifimi gördüm ve yorum yazdım altına. İncelemeye aldılar...

    YanıtlaSil
  3. emek hırsızları bunlar. gördüğüm tarifleri bildireceğim sayfaya.

    YanıtlaSil
  4. mail attım ben şimdi. dünkü tarifinizi kaldırttım. bunu da kaldırtırız.. ne kadar şeref yoksunu insanlar var yaa..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tam bir emek hırsızlığı maalesef... Baktım şu an kaldırmışlar yayından...Ancak sizin gibi duyarlı insanlar sayesinde bunların önünü kesebiliriz... Tekrar çok teşekkür ederim...

      Sil
    2. Sayenizde ben de yarışmayı farkettim ve bir tarif gönderdim bakalım cevap bekliyorum:)

      Sil