5 Nisan 2013 Cuma

KREM KARAMELLİ PORTAKALLI KEK

Uzun zamandır elimde olan bir tarif  televizyondan not almıştım. Tadını bilmiyorum, biraz yorumlara baktım. Her yerde aynı tarif, deneyenler çok memnun. Ben de tam karamel günümdeyim ama bir gün beklemesi lazım o nasıl olacak? -Buzlukta dondurma yapmıştım boool çikolatalı neyse onunla idare ederiz...

 

 Yapımı gayet basit, sunum tam misafirlerinize uygun, krem karamelin yoğun yumurta tadını sevmeyenlere portakal veya limon aroması kapatıcı görevi görüyor. Keki sanırım önce kremasıyla karıştığından dolayı ıslak kek tadında. Fazla söze gerek yok deneyin görün, alışılmışın dışında bir tarif. Ama tadı yadırgayacağınız bir tad değil.  Bir de not tutmuşum 'teflon kek kalıbı kullan kabı yağlama ' e benim teflon kalıbım büyük bu kek üç yumurtalı, silikon mu denesem dedim ama riske atamadım. İlk elin günahı olmaz en fazla biraz yayvan olur dedim giriştim işe. ( korktuğum kadar büyük durmadı da zaten )

Malzemeler:                                                    

karameli için:
                                                                                       
1/2 subardağı şeker

Kreması için:

500 ml süt
3 çorba kaşığı şeker
4 yumurta
1 portakal kabuğu rendesi                  
vanilya

 Keki için:

3 yumurta
1 su bardağı şeker
1\2 su bardağı sıvıyağ
1\2 su bardağı süt
1.5 su bardağı un
3 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu


 
Öncelikle teflon bir tavaya şekerimizi alıyoruz. Hiç karıştırmadan karamel rengi alana kadar başında bekliyoruz. Tahta bir kaşıkla hafif kenarlardan toplayabiliriz. Ateşi çok yüksek tutmayın şeker tamamen erimeden yanmaya başlar yoksa. Karameli boş kek kalıbına dökelim ve bir kenara alalım.

 
Krema için önce yumurtayla şekeri hafif çırpıp sütü ve rendelediğimiz (rendenin ince yerinden beyazlarını rendelememeye dikkat ederek)  portakal kabuklarını ve vanilyayı ekliyoruz. Fazla değil (çünkü krem karamelin yumurtaları çok çırpılmaz) karışım özleşene kadar çırpıcıyla çırpıyoruz. Bu işlem sadece bu kadar:) Karamelin üstüne kremamızı dökünce aynı kabın içinde kekimizi çırpmaya başlayabiliriz.


Kek için sırayla yumurta ve şeker köpürtülür, yağ ve süt eklenir, önceden beraber elenen  un kakao ve kabartma tozu da eklenince kek hamuru da hazır.Çırpılan kek hamuru da kremanın üzerine dökülür. Alttaki krema sulu olduğu için karışım bir anda birbirine karışmış gibi bir görüntü oluyor, panik yok, nasıl olduğuna dair hiçbir fikrim yok, ama sonunda hepsi yerini buluyor. Önce keki koysan dahi karamel gene alta çöküyormuş.

 
170 derece fırında içi sıcak su dolu bir kabın içinde yaklaşık 50 dakika keki pişinceye kadar pişirin. Keke kürdan testini ihmal etmeyin. Kürdanın sadece keke girmesine dikkat edin, kremaya sokarsanız ıslak çıkacak kürdan sizi yanıltır. Fırından çıkınca soğuması için bir kenara alın daha sonra tercihen bir gece buzdolabında beklesin. Ertesi gün geniş, kenarları olan bir kaba ters çevirin ki karameli ortalığa akmasın. Eğer hemen çıkmazsa bıçakla hafif kenarlarından girin ya da 5-10 dakika sıcak suya oturtun.



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder