3 Nisan 2013 Çarşamba

ÇİKOLATALI KEK

 
Çok sade bir ismi var ama, tadı nefis;  yerken çikolata ve kakao tadı hissediliyor. Ertesi güne de gayet güzel, ama tazeyken tek dilim kesinlikle yeterli gelmiyor. Dilerseniz üzerine kakaolu sosla pasta kadar lezzetli bir tad elde edebilirsiniz.


Ölçü olarak büyük bir kek elde ediyorsunuz. Ben orta boy kalıp boyunda bir kek ve yanında üç tane küçük muffın kek çıkardım.


 Malzemeler: 
 
2.5 su bardağı un
1 paket kakao
1 çay kaşığı karbonat
1 silme çay kaşığı tuz
1/2 su bardağı süt
1 küçük paket krema (200 ml)
200 gram bitter çikolata
225 gram tereyağı
1 su bardağı şeker ( şeker oranı az gelirse 1.5 bardak yapabilirsiniz)
5 yumurta ( küçük boy)


Kremayı bir kapa alıp kaynama noktasına gelene kadar ısıtıyoruz. Ufak ufak parçaladığımız çikolataları ocaktan aldığımız kremanın içine koyup eriyinceye kadar karıştırıyoruz. Sütü de ekleyip bir kenara alıyoruz. Ayrı bir kapta tereyağı çırpıp rengi dönünce şekeri ekliyoruz. Yumurtaları teker teker yedirerek ekliyoruz. Ayrı bir kaba un, karbonat, tuz ve kakaoyu eliyoruz. Ben bu aşamada fırınımı 170 derece ayarlı açtım.

 
Yumurtalı karışıma önce unun üçte biri, sonra kremalı karışımın yarısı, tekrar unun üçte biri, kremalı karışımın kalan yarısı ve en son unlu karışımı ekleyip çırpmayı bitiriyoruz. Yağlanmış kalıba döküp (ben silikon kalıp kullandığım için yağlamadım) 170 derecede ısıtılmış fırına veriyoruz.

 

2 yorum:

  1. Merhabalar, kekiniz çok güzel görünüyor. Acaba kalıptan düzgün çıkarmak için bir öneriniz olabilir mi? Ben tupper silikon kalıpta yaptım ve kekin alt kısmı kalıpta kaldı :) Piştikten sonra hemen kalıptan çıkarıyor musunuz ve min pişirme süreniz nedir?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, tupper silikon kalıbı hiç kullanmadım ama kekin muhakkak soğuması gerekiyor.Özellikle silikon kalıplarda çıkarırken biraz daha hassas davranıp,gerekiyorsa kenarlarından ince bir spatula ya da kahvaltı bıçağıyla (silikona zara vermemek için) girip kalıptan ayrılmasını sağlamalısınız.Pişirme süresi kekin ve kalıbın durumuna göre değişiyor ama benim fırınım orta boy bir keki 1 saatte pişiriyor. Ayrıca iyi pişmemiş bir kek de kalıpından rahat ayrılmaz.Sakın pes etmeyin derim çok güzel bir kek:))

    YanıtlaSil