31 Mayıs 2013 Cuma

FINDIKLI SUSAMLI KURABİYE

Bloğumu bu aralar ihmal ettim galiba. Bu ara önümde pek engel gözükmediği için sanırım yazmaya daha fazla zaman ayırabilirim. Bu arada boş durmadım tabiki gene mutfaktaydım, hepsini fotoğrafladım, iş sadece tarifi yazmaya kaldı. Zaten yemek yapmak mı zor, yazı yazmak mı, bilemedim:)) Bazen tarifi yazmak yemeği yapmaktan daha fazla zaman alıyor.

İçinde hiç yağ, hatta un olmayan istediğiniz kuru yemişlerle deneyebileceğiniz bir çeşit beze tarifi hazırladım. Tadı ve görüntüsü nefis. Bu ölçülerle dolu dolu olmasa da bir tepsi kurabiye elde edebilirsiniz.

 
Malzemeler:

1 yumurta akı,
80gr. pudra şekeri,
1 paket vanilyalı,
1 çay kaşığı tarçın,
1 su bardağı çekilmiş fındık,
aldığı kadar kavrulmuş susam,
bir iki damla limon.

Yumurtanın beyazını biraz köpürttükten sonra içine bir iki damla limon damlatın. Elenmiş pudra şekerini yavaş yavaş eklerken çırpmaya devam edin. Sertleşen yumurta beyazı krem şanti kıvamına gelince bir yemek kaşığı dolusu kadar kapaklı bir kaba ayırın ya da üzerine strech filmle kapatın.

Kalan yumurta beyazının içine tarçın ve vanilyayı ekleyin, spatulayla karıştırın. Çekilmiş fındığı ekleyin. Susamı da ele hafif yapışan bir hamur elde edene kadar ekleyin ve yoğurun. Buzdolabı poşetine koyup poşetin içindeyken 1 cm kalınlığında açın, bir tepsiye koyup dinlenmesi için buzdolabına kaldırın.

Bir iki saat sonra soğuyup, dinlenmiş hamurdan kalıp yardımıyla şekiller çıkartıp yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.

Kenarda ayırmış olduğumuz yumurta beyazını şekillendirilmiş kurabiyelerin üzerine taşmayacak şekilde bir tatlı kaşığı yardımıyla yayın. Ben bir tatlı kaşığı kadar yumurta beyazına kırmızı gıda boyası katıp ortalarına damlattım, bir kürdan yardımıyla da bir çizik atıp kalp şekli verdim.

Önceden ısıtılmış 120 derece fırında 15 dakika pişirin. Ardından 15 dakika da fırının sıcaklığını 100 dereceye indirerek pişirin, soğuyunca  servis edebilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder