8 Mayıs 2013 Çarşamba

NESQUİCKLİ PARMAK KURABİYE




Kurabiyelerde farklı tatlar arayanlardansanız bu da hoş bir kokusu ve tadı olan bir kurabiye. Süslemeleri konusunda serbestsiniz; ben o anda elimde olan malzemelerle süsledim ama siz dilerseniz sade bırakabilirsiniz. Şeklini yuvarlak da yapabilirsiniz, ben biraz doğaçlama çalışırım. Benimkiler gibi zor yiyen çocuklarınız varsa her zaman onlara yönelik düşünmek zorundasınız. Rengi, kokusu hatta şekli bile bu gibi çocuklara çekici ya da itici gelebiliyor. Oğlumun dediğine göre -mazeretin sonu yok dokunarak bile anlayabiliyormuş tadını:))  Bir haftaya kadar buzdolabında muhafaza ederseniz tazeliğini koruyor. Gelelim malzeme listesine...


Malzemeler:

125 gr tereyağ
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurtanın sarısı
1 çay kaşığı karbonat
1 su bardağı pudra şekeri
2 yemek kaşığı nesquick
1 tatlı kaşığı kakao
aldığı kadar un
yeterli miktarda beyaz çikolata, fındık kırığı


Un hariç bütün malzemeyi karıştırma kabımıza alıp yoğuralım. Unu da yavaş yavaş ekleyip ele yapışmayan bir hamur elde edelim.Yağlanmış tepsimize parmak şekli verdiğimiz kurabiyeleri, birer parmak boşluk bırakarak dizelim. 170 derecede ısıtılmış fırında 20 dakika pişirelim. Uçlarını benmari eritilmiş beyaz çikolataya ardından da fındık kırığına batırarak kuruyuncaya kadar bekleyin. Benim biraz da erimiş bitter çikolatam vardı onlarla da siyah benekler yaptım. Kururken birbirine temas etmemesi için resimdekiler gibi diğerlerinin sırtlarına dayayabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder