11 Mayıs 2013 Cumartesi

PANKEK



Bizim kahvaltılarımızın vazgeçilmezi. Her zaman dediğim gibi eğer akşamdan hazırlanıyorsa daha bir vazgeçilmez oluyor. Ben mayalı yapıyorum ama kabartma tozuyla da oluyor. Bal, çikolatalı fındık kreması, reçel, marmelat, tahin-pekmez böyle uzayıp giden yakışanları var. Sade tüketmek de başka bir tercih tabiki.

Ben hamurumu akşamdan hazırlıyorum üzerini kapatıp kış ise serin bir yere yaz ise buzdolabına kaldırıyorum. Mayalanma, soğukta yavaş da olsa aktif olduğu için, biraz büyük bir kaba koymakta fayda var. Sabah ilk iş buzdolabından çıkartıp oda sıcaklığına gelince yağsız teflon tavayı kızdırıp pişirmeye başlıyorum. Pişirmesi ve hazırlaması zahmetsiz. Yağ olmadığı için çok hafif  ve lezzetli bir kahvaltı alternatifi.

Malzemeler:

1 bardak süt,
1 yumurta,
1.5 bardak un,
1 çay kaşığı instant maya,
1 çay bardağı şeker,
1 çay kaşığı tuz.

Eğer aktif kuru maya kullanıyorsanız sütün içine bir çay kaşığı koyup erimesi için on dakika içinde beklesin. İnstant maya kullanıyorsanız unun içine karıştırıp kullanmalısınız.

Süt, yumurta, şeker ve tuzu kabınıza koyup beraber karıştırın.  Maya ve ununuzu da karıştırıp pürüzsüz bir kıvam oluncaya kadar ister mikser, ister elinizle karıştırın. Çok koyu bir kıvamı olmadığı için mikserimi yormadığından ben mikser kullanmayı tercih ediyorum. Boza kıvamında olmalı. Yumurtalarınızın boyutuna göre un kıvamını ayarlayabilirsiniz. Yumurtalarınız küçükse ağır bir kıvam olacaktır biraz daha süt ekleyin. Ya da tam tersi bir durumda jumbo boy yumurta kullanıyorsanız biraz daha un alabilir hamurunuz. Ama kıvam ayarlarken kaşık kaşık dökmelisiniz yoksa işin içinden çıkamazsınız.

Akşamdan yaptıysanız üzerini örtüp serin bir yere kaldırın. Sabaha hazır olacaktır. Aynı gün kullanıyorsanız kabarıp göz göz oluncaya kadar yaklaşık bir saat mayalanmalıdır. Buzdolabına kaldırdıysanız oda sıcaklığına gelmesini bekleyin.

Tavanızı kızdırıp kepçe yardımıyla ister tek parça halinde ister küçük küçük dökebilirsiniz.Üst kısmında gözler oluşmaya başlayınca arka tarafını çevirebilirsiniz. Öteki tarafı da tavadan ayrılınca hazır demektir. Başından uzun süreli ayrılmayın çabuk pişen bir hamur çünkü. İstediğiniz malzemeyle tüketebilirsiniz. Tazeyken yemenizi tavsiye ederim bekleyince yumuşaklığı gidiyor gevrek bir hamur oluyor.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder