12 Mayıs 2013 Pazar

NİŞASTALI KURABİYE

 

Evde uzun zamandır kullanmadığım baharatçıdan aldığım nişastalarım gözüme battı bugün. Eskiden yapardık nişastalı un kurabiyesi, onu denemeye karar verdim. Nişastam fazla olduğu için sadece nişasta kullanmak istedim ama az gelince bir su bardağı un ilave etmek zorunda kaldım. Açık olarak aldığımdan dolayı gramını söyleyemiyorum. Ama bildiğimiz ele yapışmayan kulak memesi kıvamında bir kurabiye hamuru oldu.

Klasik bir kurabiye dediğim gibi eskiden çok tüketilirdi ama artık değişen herşey gibi damak tadımız bile değişmiş. O kadar değişik kurabiyeden sonra bu basit alalade bir tad bıraktı bizde. Bende yarısını bu şekilde tükettikten sonra hemen değişik bir şeyler arama arayışına gittim.Daha önce bir arkadaşımda yediğim kurabiyeler geldi aklıma onu uyguladım. Nefis oldu. Yakın zamanda onu da yayınlarım.

Sakın yanlış anlaşılmasın ağızda dağılan bayatlamayan lezzetli bir kurabiye. Ben herhalde evdekileri çok alıştırdım değişik tatlara, beklentileri yüksek olduğu için bu kurabiyeler zayıf kaldı. Siz de deneyin bir taşla iki kuş kurabiyelerden biri çünkü.

Malzemeler:

250 gr tereyağ 
1 su bardağı un
2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 tatlı kaşığı vanilya
Aldığı kadar nişasta ( ben mısır kullandım )

Yumuşak tereyağı ve şekeri ister mikserle ister elinizle özleşene kadar karıştırın. Yumurtaları teker teker kırarak yedirin.

 Kalan malzemeleri de ekledikten sonra yumuşak bir hamur elde edin.

İstediğiniz şekli verdikten sonra 160 derece fırında üstünün kızarmasına müsaade etmeden pişirin. Pişip pişmediğinde tereddüt yaşarsanız kurabiyenin altından da kontrol edebilirsiniz. Altları daha çabuk renk değiştiriyor çünkü. ( benim fırınım dört raflı alttan ikinci rafta pişiriyorum ) Fırından aldıktan sonra ilk sıcaklığı çıkınca isterseniz üstüne pudra şekeri serpin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder