13 Mayıs 2013 Pazartesi

YUMURTASIZ PANDİSPANYA


Yumurtasız kek mi olur demeyin bakın karşınızda. Yumurta alerjisi olanlar, hayvansal gıda tüketmeyenler, pastalarda browni tadıdan hoşlananlar için uygun bir tarif. Bana sorarsanız ben klasik pandispanya tarifimden vazgeçmem puf puf sünger gibi hafif. Bu tarifi de arşivimde durması için hazırladım.
 
Katlara ayırıken mümkün olduğunca ince kesmeye çalışın. İçindeki sudan dolayı sanırım ıslak bir yapısı var ama ben genede her kata yarım bardak olmak üzere şekerli sütle ıslattım. İçine hafif bir krema olan peynir kremasını kullandım. aslında başarılı bir pasta ama benim damak tadım ötekine daha çok alışkın galiba. Ben üç kat kesebildim keserken dağılabiliyor biraz dikkatli olmak gerekiyor.
 
 
 
 
Malzemeler:

2 bardak soğuk su
2 tatlı kaşığı sirke ( ben üzüm sirkesi kullandım
2/3 bardak ayçiçek yağı
1 tatlı kaşığı vanilya
2 bardak  un
2 bardak şeker
50 gr ( iki paket kakao)
1 paket kabartma tozu

Un, şeker, kabartma tozu, vanilya ve kakaoyu bir kapta karıştırın ve beraber eleyin.Sirke, sıvı yağ ve buzlukta soğuttuğunuz suyu başka bir kapta karıştırın.Daha sonra bu iki karışımı mikserle karıştırın. Fazla değil özleşince çırpmayı bırakın.

Altına yağlı kağıt serdiğiniz ( kalıbımızı yağlamıyoruz) 26 cm'lik kelepçeli  kalıba ya da istediğiniz herhangi bir orta boyuttaki kalıbınıza bu karışımı dökün. 170 derecede 40-50 dakika ( kürdan testini uygulayın ) pişirin. Çıkardığınız kalıbı tel ızgarada ters çevirerek soğutun. Kalıp soğuduğunda kekinizi çıkartıp terleme yapmaması için tel ızgarada soğutun. Katlara ayırmadan bir gece strech filme sarılmış şekilde buzdolabında bekletin.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder