17 Temmuz 2013 Çarşamba

EVDE CİPS YAPIMI

 
Hmmm cips, hem çocukların hem büyüklerin hayır diyemediği bol yağlı ve muhteviviyatı belli olmayan sağlıksız atıştırmalık.
 
Ama bu öyle değil.... Bu ona iyi bir alternatif; fırında veya teflon tavada, dilediğin baharat ve çeşniyle tabii ki yanında ev yapımı dippas sosla taçlandırabileceğin nefis bir tat.
 
Ben çeşni olarak aktarlardan temin ettiğim kurutulmuş soğan ve sarımsağı çok kullanıyorum. Eğer siz de yapacaksanız mutlaka temin etmenizi öneririm. Ama şimdi kim arayıp bulacak onu derseniz tuz, toz kırmızı biber,  karabiber vb. baharatlarla da deneyebilirsiniz. Tarifi malzeme listesiyle anlatmaya gerek olmadığını düşünüyorum, o yüzden yapılışını anlatıp ölçüleri kendinize göre ayarlamanızı daha uygun buldum.
 
Ben genelde  evde börek ya da kahvaltı için gözleme yaparken bir ya da yarım yufkayı çocuklara cips yapmak için ayırırım.
  • Ayırdığım yufkanın üzerine ince bir katman yağ sürüyorum.
     
  •  Fırça yardımıyla heryerine yaydıktan sonra baharatları heryerine eşit gelecek şekilde serpiyorum.
  • Tuzunu da ekledikten sonra bıçakla cips ölçülerinde kareler kesiyorum. -İnce olduğu için biraz zaman alıyor- 
  •  Aynı işlemi arka tarafına da uyguluyorum.
  • Bu işlemi yaparken tezgaha strech film sererseniz hem yağlı tezgahı temizleme derdiniz ortadan kalkar hem de ikinci yufka kullanırsanız strech filme bulaşanlar yufkaya geçip bir tarafını soslamış olursunuz
  • Eğer ki az yaptıysam fırını açmak yerine teflon tavada alt üst pişiriyorum Kenarlardan kızarmaya başlayınca tavadan alıyorum.
  
  • Yumuşama yapmaması için pişenleri sıcakken üst üste koymamak lazım.
  • Fırın sıcaksa yağlanmış ya da yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizip iki tarafı 200 derecede kızartın.
  • Dippas sos içinse bir kap yoğurdun içine - süzme yoğurt daha iyi olur- nane, tuz, 1 diş rendelenmiş sarımsak, pul biberi karıştırdınız mı herşey hazır demektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder