25 Temmuz 2013 Perşembe

RENKLİ MAKARON YAPIMI

 

Daha önceki makaron yazımda makaron yapmanın püf noktalarından bahsetmiştim. Renkli makaronları yaparken badem ununu 100 gr'a çıkarıyorum. İstediğim rengi yumurta beyazını çırpmayı bitirdikten sonra ekliyorum. Ganajı hazırladıktan sonra içine hangi renk makaron yaptıysam o renk gıda boyası kullanıyorum. Yapımını aşağıda anlattım.


Daha önce bir sitede gördüğüm kalp makaronlardan denemek istedim bu sefer. İlk gördüğümde bayıldım, rengarenk kalp makaronlardı. Acaba kalıp kullanarak mı yapılıyor? diye düşünürken bugün makaron hamurunu sıktığımda kalp şeklinde sıktım birkaç tane denemek için.


İlk tereddüdüm tepsiyi vurup havasını aldığımda yayılıp bozulabileceği yönündeydi. Hafif bir yayılmanın dışında deformasyon olmadı kalplerimde.


İkinci tereddüdüm de pişerken şekillerinin bozulabileceğiydi. Bunu da başarıyla tamamlayınca anladım ki kalp makaron yapmak hiç de zor değilmiş.


Yalnız dikkat edilmesi gereken tek bir nokta kalplerin  muntazam görünebilmesi için ölçülerin aynı olması. Bunun için belki bir şablon hazırlanabilir. Bundan sonraki planlarımda bununla ilgili bir deneme daha yapıp, fotoğraflandırıp sizlerle paylaşmak var.


Beyaz çikolatalı ganaj yapımı:

100 gr süt kreması
200 gr beyaz küvertür çikolata


Süt kremasını küçük bir tencereye koyup orta ateşte kaynama noktasına gelene kadar ısıtalım. Ocaktan alıp içine beyaz çikolatalarımızı koyalım. Çikolatalar eriyene kadar karıştıralım. İstediğimiz renk gıda boyasını katıp homojen bir renk olana kadar karıştırmaya devam edelim.


Soğuması için buzdolabına kaldırın. Kullanmak istediğiniz zaman çıkartıp biraz yumuşaması için oda sıcaklığına gelmesini bekleyin. İsterseniz kaşıkla sürün, isterseniz sıkma torbasına koyup makaronlarınıza sıkın ve eşlerini kapatın.


1 yorum: