28 Temmuz 2013 Pazar

EVDE PEYNİR-ZEYTİNLİ RAVİOLİ


Ev yapımı erişte yapılışını anlatmıştım hatırlarsanız. Geçen gün arkadaşlarım yemeğe geldiğinde artan bir bezeyi ıslak havluya sarıp buzdolabına kaldırmıştım. Bugün onu yufka inceliğinde açtım, çay bardağı ağzı kadar yuvarlaklar çıkarttım. Çok hamur olmaması için ince olması gerekiyor.

Açarken tam buğday unu kullandım. Bir dahaki sefere erişteyi de tam buğday unuyla yapmayı düşünüyorum.

Beyazlatılmış unlardan mümkün olduğunca uzak durmamız gerektiğini bildiğimiz halde elimiz hep beyaz una gidiyor. Tam buğday unu kullanılan kek, poğaça gibi hamur işleri daha az kabarıyor ama erişte de çok sorun olacağını düşünmüyorum. Neyse yaptığım zaman haberiniz olur zaten...


Bir anda ravioli yapma kararı aldığım için malzeme konusunda hazırlıksızdım. Beyaz peynir ve zeytinle bir deneme yaptım. Sonuç çok güzeldi. Kıymalı yaptığında mantıdan hiç bir farkı olmaz diye düşünüyorum. İsterseniz mozerella peyniriyle de deneyebilirsiniz. 

Ravioli yaparken mantı gibi kare kestikten sonra diğer kare hamur üzerine kapatılıyor aslında ama bu bana daha pratik geldiği için bu seferlik böyle denedim.

Hazırladıktan sonra tuzlu, kaynayan suyu atıp haşladım. Sarımsaklı yoğurt ve salçalı sosla servis ettim. Erişte yapmaya karar verdiğinizde bir bezeyi ayırıp siz de mutlaka deneyin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder