13 Eylül 2013 Cuma

POP CAKE

Malum okullar açıldı... Daha doğrusu mini mini birlerin oryantasyon haftası başladı. Tabii ben bunu yayınlanıncaya kadar bitmiş bile olacak belki...

Okula çocukları yeni başlayanlar beni anlarlar muhakkak. Bir ebeveyn olarak, ana sınıfının rahatlığından sonra buradaki disiplinli ortam, yoğun bir ders temposu, sınıflarla tuvalet arasındaki mesafe sorun yaratacak mı ve daha onlarca soru kafamızı kurcalarken üzerine daha fazla soru eklendi. O kadar çok havada olan şey var ki, forma giyip giyilmeyeceğinden ders saatinin süresine, hatta kaç ders olacağına bile net olarak bir karar verilmiş durumda değil maalesef. Okul hayatına  yeni başlayan ya da başlayacak olan bütün çocuklara bol şanslar diliyorum. Çünkü buna gerçekten ihtiyaçları var.


Neyse gelelim tarifimize; böyle okula git gel, çantaydı, kırtasiyeydi, en kötüsü de kitap kaplamaydı derken evde yapmış olduğum keki biraz ihmal ettik. Ben de onları bu pop keklere döndürdüm. Eldeki malzemelerle biraz spontane gelişen bir tarif olduğu için size fikir olsun diye malzeme listesiz yazıyorum. İlerleyen günlerde tekrar yapınca daha ayrıntılı ve fotoğraflı anlatırım.
 

Kekleri ister elinizle ister robotta ufalayarak un ufak hale getirin. İçine koyacağınız malzeme aslında marmelat veya reçel çeşitleri olabiliyor. Fakat böyle olunca çok tatlı olduğu için tercih etmiyorum. Ben evde yapmış olduğum pudingi kullandım. Bunun yerine artmış ganajınızı ya da şantinizi de kullanabilirsiniz.


Ufalanmış olan keklerin üzerine kullanacağınız kremanızı azar azar ekleyerek bir hamur elde edin. Hamurun kremayı çekmesi için bir saat buzdolabında dinlendirin. Ayrı bir yerde çikolatayı benmari usulü eritin. Ama bu konfiseri diye satılan daha hafif ve çabuk eriyen bir çikolata bu, sadece pasta malzemeleri satan yerlerde var bildiğim kadarıyla. Ben daha önce normal çikolatayla denediğimde çikolata ağır geldiği için toplar hep devrilmişti. 

Buzdolabındaki hamuru çıkartıp küçük toplar yapın ve şişlere takın. Şiş yoksa muffin kağıtlarına da koyabilirsiniz. O da yoksa çikolataya batırıp çıkarmanız yeterli. Üstlerini susam, hindistan cevizi, sprinkles ya da gıda boyasıyla renklendirilmiş şekerle süsleyebilirsiniz. Buzdolabına koyup çikolatanın donma süresini hızlandırabilirsiniz.

2 yorum:

  1. Very Good.Söyleyelim de anneme yapsın :D Sizin desteklerinizle :)))

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim...Afiyet olsun...

    YanıtlaSil