15 Kasım 2013 Cuma

TİRAMİSU


Oğluma uzun zaman önce söz verdiğim biraz gecikmeli de olsa nihayet yapabildiğim tiramisu tarifi veriyorum bugün. Genelde hazır pasta tabanlarıyla ya da kedi diliyle yapılan bu tatlıyı ben derin dondurucumdaki kakaolu pandispanyayla yaptım. Bekleyeni çok olduğu için dinlendirmeye  fırsatım bulamadığımdan kreması donmadan fotoğraflamak zorunda kaldım. Siz bir gece buzdolabında bekletebilirseniz keki sosunu çekecek, krema da sertleşecek ve daha kolay servis edilecektir.


Malzemeler:

1 tane ikiye kesilmiş pandispanya

Kreması İçin:

1 litre süt
3 çorba kaşığı dolusu un
1 bardaktan bir parmak eksik toz şeker
1 paket ( 200 ml ) labne peyniri
1 yumurta + 1 yumurtanın sarısı
1 paket vanilya

Sosu İçin:

1 bardak sıcak su
1 tatlı kaşığı dolusu granül kahve
1 tatlı kaşığı dolusu toz şeker

Süslemek İçin:

1 yemek kaşığı kakao


Kreması için vanilya ve labne hariç, gerekli bütün malzemeleri tencereye alın ve çırpıcıyla iyice çırpın. Orta ateşte yanan ocağın üzerine alın. Sürekli karıştırarak kaynatın. Kaynadıktan sonra ocaktan alın ve vanilyasını katıp mikserle çırpın. Arada kabuk tutmaması için karıştırarak ılınmasını sağlayın. Labneyi de attıktan sonra içinde iyice özleşene kadar  tekrar karıştırın ve bir 10 dakika kadar bekletin.


Bu arada sosu için sıcak suyun içine kahve ve şekeri atıp eriyinceye kadar karıştırın. Pandispanyanın alt tabanını tabağa alıp kahveli suyla her tarafını ıslatın. Ben bu aşamada pandispanyayı kelepçeli kalıbımın içine yerleştiriyorum ve kremasıyla bu kalıbın içinde buluşturuyorum. Bu şekilde buzdolabında bir kaç saat dinlenince kalıbı çıkarttığımda daha muntazam bir pasta oluyor. Islanan kekinize soğuyan kremanın yarısını dökün. Kekin diğer katının da her tarafını, granül kahveli sütle ıslatın. Kalan kremayı da üzerine dökün ve soğuması için buzdolabına kaldırın. Servis etmeden önce üzerine bir süzgeç yardımıyla her yerini kapatacak şekilde  kakao eleyin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder