9 Aralık 2013 Pazartesi

KARAMELLİ ŞURUPLU, İNCİRLİ-CEVİZLİ TATLI


Ev Atölyesi'nde çok övülen bir tarifi denedim. Şerbetli ama sütlü bir tatlı, ben beğendim ama eşim bu uyumu pek beğenmedi. Büyük dikdörtgen borcamda yapıldığı için epey bir tatlınız oluyor. Tüketemem diyorsanız yarım ölçü yapın. Keki yarım ölçü yapmak biraz zor ama, tam ölçü yapıp yarısını derin dondurucu da saklayabilirsiniz. Şerbeti de tam ölçü hazırlayıp buzdolabında bir ay kadar saklayabilirsiniz. Sadece muhallebiyi yarım ölçü hazırlayacaksınız bu durumda. Yapmak istediğinizde de sadece şerbeti biraz ılıtıp muhallebi hazırlamak kalıyor.


Malzemeler:

Keki için:

3 yumurta
1 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı süt
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1 tepeleme çay kaşığı kabartma tozu
1 su bardağı + 1 çorba kaşığı silme  un

Karameli İçin:

2 su bardağı su
2 çay bardağı toz şeker
3-4 damla limon suyu

Muhallebisi İçin:

4 su bardağı süt
1 su bardağı toz şeker
2 tepeleme çorba kaşığı mısır nişastası
2 tepeleme çorba kaşığı un
50 gr tereyağ
arzuya göre limon kabuğu rendesi ( ben kullanmadım )

Üzeri için:

450 gr kuru incir

1 su bardağı ceviz ( önceden yağsız tavada kavrulmuş )


Kek için yumurta ve toz şekeri iyice çırpın. Süt, sıvıyağı arkasından elenmiş un ve kabartma tozunu da ekleyin, tekrar çırpın. Yağlanmış dikdörtgen cama döküp 170 derecede yaklaşık 25 dakika  içine kürdan soktuğunuzda temiz çıkana kadar pişirin. Soğuyan keki tepsiden alıp başka bir yere aktarın ve tepsiyi yıkayın.

İncirleri kare kare doğrayıp kenara ayırın. Ben mutfak makasıyla kesiyorum daha kolay oluyor.

Şerbeti hazırlamak için şekeri tencereye alıp çok karıştırmadan karamel rengi alana kadar bekleyin. Dikkatlice suyunu döküp şeker eriyene kadar karıştırın, doğradığınız incirleri de atıp bir dakika kadar içinde bekletin ve ardından kevgirle alın.. En son bir kaç damla limon suyunu sıktıktan sonra bir taşım kaynatıp ocaktan alın. Bildiğimiz şerbetler gibi koyu kıvamlı değil daha akıcı bir şerbet olacak.

Yıkadığınız tepsiyi yağlayın. İncir ve kırık cevizi yağlanmış tepsiye yayın. Muhallebi için tereyağ dışındaki bütün malzemeleri tencereye koyup kaynayana kadar karıştırın. Kaynadıktan sonra ocaktan alıp tereyağı da ekleyip mikserle çırpın. Havalandırdığınız muhallebiyi incirlerin üzerine dökün ve yayın. Üzerine kenarda duran keki dikkatli bir şekilde kaldırıp, hatta mutfakta size yardım edebilecek biri varsa iki kişi kırmadan kaldırın, ben kaldırırken kırdım çünkü. 


Kekin bir çok yerine kürdanla delikler açtıktan sonra ılık karamelli şerbeti dökün. İlk etapta şerbet çok gibi görünebilir ama bir gece beklediğinde kek şerbeti  çekecektir. Servis esnasında borcamı ters çevirin ve dilimleyerek servis yapın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder