20 Aralık 2013 Cuma

MEYVELİ PAVLOVA

Pavlovayı başkasının elinden yeme şansın hiç olmadı ama televizyonda ve bir çok yemek bloğunda karşıma çıktığı için hep merak etmişimdir. Evde elimde artan 4 yumurta beyazıyla merengli pasta yapayım çünkü daha önce yapıp resimleyemeden tüketilmişti, bir defasında da kabukları çatladığı için resimlemeye uygun olmaz diye vazgeçmiştim diye düşünürken aklıma pavlova geldi. Elimde televizyondan not aldığım bir tarif vardı, hemen denemeye koyuldum.

Pavlovayı akşamdan hazırladım. İçinden çıkarmadan soğuyuncaya kadar fırını kapağını aralık bırakarak,bütün gece fırında beklettim, servisten önce krem şantiyi hazırladım ve meyveleri dizdim. Tekrar buzdolabına koyduktan sonra dinlenmesi için bir yarım saat bekledim. Ben muz kullandığım için ve hemen tüketemeyeceğimizi bildiğim için üzerine tart jölesi hazırlayıp döktüm. Ama siz misafirlerinize hazırlayacaksanız kalabalıkta beklemeden biteceği için jöleye ihtiyacınız olmayabilir.

Mutlaka deneyin derim, çünkü yapımı çok basit ve çok lezzetli dışı çıtır çıtır içi yumuşak köpük gibi, çok hafif bir tatlı.



Malzemeler:

4 yumurta beyazı
1 su bardağı toz şeker
bir iki damla limon suyu

Üzeri için:

1/2 paket krem şanti
1/2 su bardağı süt
çilek,muz
tart jöle

Yumurta beyazlarını cam bir kaseye alın ve mikserin düşük hızında çırpmaya başlayın bir iki damla limon ekledikten sonra köpürmeye başlayınca yavaş yavaş hızını yükseltin ve şekeri üç kerede yavaş yavaş ekleyin. Krem şanti kıvamına gelene kadar yaklaşık 7-8 dakika çırpın.

Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine ister yuvarlak ister kalp şekline 3-4 santim kalınlığında dökün. Yuvarlak veya kalp şeklini yağlı kağıda öncede çizer ve o kağıdı ters çevirirseniz size şablon olacaktır. Ters çevirmeyi yapmazsanız eğer, yazdığınız kalem fırının sıcaklığıyla merenginize geçecektir.


Merengin ortasını ben çukurlaştırmayı unuttum ama siz kaşığın tersiyle bastırıp çukurlaştırın. 120 derece fırında vurduğunuzda tak tak ses gelinceye kadar yaklaşık 50 dakika pişirin. Rengi hafif dönmeye başlayınca fırını takip edin,  her fırının pişirme süresi çok farklı olabiliyor. Pişen merengi fırını kapağını yarı açık bırakarak fırının içinde soğutun. Ben böyle bir gece beklettim. Sakın bu nasıl pişti acaba diye fazla bastırmayın benim gibi bütün yüzeyi kırarsınız.

Servis etmeden hemen önce krem şantiyi sütle çırpıp hazırlayın ve pavlovanın ortasına yayın. Üzerine istediğiniz meyvelerle süsleyin. Eğer muz gibi kararan bir meyve kullanacaksanız tart jölesini paketin üzerindeki tarife göre hazırlayıp soğumadan üzerine dökün. Buzdolabında soğuttuktan sonra servise hazır demektir.


 Not: Pişirirken tepsiyi tabana yakın koyarsanız altının çiğ kalmasını da engellersiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder